10 Νοε 2011

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ, ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΡΗΝΙΟΥ ΜΕ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΕ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Η ΡΟΔΙΑΚΗ
Οργή και αγανάκτηση επικρατεί μεταξύ των κατοίκων του πρώην δήμου Καλλιθέας (των χωριών Καλυθιών, Κοσκινού και Ψίνθου) αφού καλούνται να πληρώσουν...διπλάσιο χαράτσι για το τέλος ακινήτων!
Αυτό συμβαίνει επειδή οι πρώην κοινότητες και ο πρώην δήμος είχαν πάρει αποφάσεις για διπλασιασμό του εμβαδού κάθε κτίσματος, με αποτέλεσμα τώρα, να καλούνται οι ιδιοκτήτες ακινήτων να πληρώσουν αστρονομικά ποσά!
Ήδη επί του θέματος (όπως και χθες έγραψε η “Ροδιακή”) υπήρξε παρέμβαση του εισαγγελέα κ. Κων. Μπούτσικου, ενώ κάτοικοι της περιοχής, ιδιαίτερα εξοργισμένοι από την εξέλιξη του θέματος, απειλούν να κινηθούν δικαστικά εναντίον της πρώην δημοτικής αρχής.
Ήδη πάντως ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κ. Μπούτσικος παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να διερευνηθεί αν και σε ποιους υπάρχουν ευθύνες για να αποδοθούν.
Συγκεκριμένα, ο κ. εισαγγελέας ζητά να διαπιστωθεί αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα της απάτης κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση από την οποία το περιουσιακό όφελος ή η προξενηθείσα ζημία υπερβαίνει τις 73.000 ευρώ. Στο πλαίσιο αυτής της δικαστικής έρευνας
θα δώσουν εξηγήσεις οι πρώην δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι Αρχαγγέλου
και Καλλιθέας καθώς και οι αρμόδιοι υπάλληλοι της ΔΕΗ.
Για το ίδιο θέμα πάντως, σύμβουλοι της μειοψηφίας στον πρώην δήμο Καλλιθέας, είχαν ζητήσει εξηγήσεις τα προηγούμενα χρόνια, με επιστολές τους στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στον εισαγγελέα κ.λπ.

ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΡΗΝΙΟΥ ΜΕ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΕ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Για την κατάσταση πάντως, και κυρίως πως προέκυψε το θέμα, εξηγήσεις δίνει με επιστολή του ο πρώην αντιδήμαρχος Καλλιθέας κ. Στέλιος Ρηνιού, ο οποίος παραδέχεται ότι οι πρώην κοινοτικές και δημοτικές αρχές, προκάλεσαν το πρόβλημα.
Ειδικότερα αναφέρει τα εξής:
“Με αφορμή το θέμα που ανέκυψε σχετικά με το ΤΑΠ στον πρώην Δήμο Καλλιθέας και τις πιθανές οικονομικές συνέπειες, έχω να διευκρινίσω τα εξής:
1. Ο Ν. 2130/1993 υποχρέωσε τους ΟΤΑ να επιβάλλουν ΤΑΠ σε όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα σε συνδυασμό πάντα με το εμβαδόν, την περιοχή και την αντικειμενική αξία τους. Η επίμαχη διάταξη λέει “Στα κάθε είδους κτίσματα που βρίσκονταιεκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων κατοίκων λαμβάνεται υπόψη η αξία των κτισμάτων και η αξία της διπλάσιας έκτασης από εκείνη που καταλαμβάνουν τα κτίσματα.
Αυτό σημαίνει ότι σε όλα τα κτίσματα εκτός σχεδίου πόλεως χρεώνεται ΤΑΠ με πλασματικό εμβαδόν-ασφαλώς μεγαλύτερο από τα τετραγωνικά μέτρα του κτίσματος, όχι κατά ανάγκη βέβαια διπλάσιο.
Με την ίδια διάταξη επιβλήθηκε ΤΑΠ σε όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής. Εμείς σαν δήμος επικαιροποιήσαμε αποφάσεις των πρώην Κοινοτήτων με την ομόφωνη απόφασή μας υπ. αρ. 13/12.10.10, ημερομηνία από την οποία ισχύει η διάταξη αυτή.
2. Καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του Δήμου η Τεχνική Υπηρεσία ήταν θεσμικά αρμόδια για την χορήγηση των απαραίτητων εγγράφων ηλεκτροδότησης των νέων κτισμάτων και των βεβαιώσεων ΤΑΠ, χωρίς αυτό να ενέχει καμμία απολύτως μομφή για την Υπηρεσία ούτε και να προσάπτει καμία υστεροβουλία στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου που αποδέχτηκαν αβασάνιστα (ίσως) την εισήγηση και ερμηνεία οικονομολόγου υπαλλήλου του Δήμου.
Κανένας απολύτως δεν φανταζόταν ότι κάποια στιγμή θα επιβάλλεται αυτή η εισφορά με βάση το ΤΑΠ.
Σημειώνεται ότι η οικονομική επιβάρυνση σαν ΤΑΠ ήταν από 3,5 ευρώ μέχρι 7 ευρώ ετησίως για κτίσμα 100 τ.μ.
Προσωπικά πιστεύω ότι κακώς το Υπουργείο επέλεξε αυτό τον τρόπο και όχι να λάβει υπόψη την πραγματική επιφάνεια των κτισμάτων, αφού το ΤΑΠ είναι αναμοιόμορφα διαμορφωμένο σε όλη την Ελλάδα.
Είναι δικαιολογημένη η αναστάτωση, όχι μόνο εδώ στη Ρόδο αλλά και σε όλη την επικράτεια. Εγώ αισθάνομαι συνυπεύθυνος-σαν στέλεχος του Δήμου-γιατί το θέμα αυτό δεν το αντιμετωπίσαμε στις λεπτομέρειές του. Αυτή είναι η ευθύνη μας. Δεν ήμουν όμως, ούτε ο εμπνευστής, ούτε ο εισηγητής, ούτε καν ο θεσμικά αρμόδιος για να το υλοποιήσω.
Κακώς-κάκιστα- ο χωρικός αντιδήμαρχος αποποιούμενος της δικής του ευθύνης ή τουλάχιστον συνευθύνη αναζητά εξιλαστήρια θύματα. Θα πρέπει επιτέλους- αντί να καταγγείλλει- να μελετά τα θέματα, να τα εμπεδώνει και να επιλύει προβλήματα της κοινωνίας που τον επέλεξε να την αντιπροσωπεύει, προσπαθώντας μάλιστα να τα προλαβαίνει αν είναι δυνατόν!
Ήταν αντιδεοντολογική και μικρόψυχη η αντίδρασή του, όταν μάλιστα ήταν εκείνος που επί σειρά ετών υπέγραφε όλα τα έγγραφα της ηλεκτροδότησης και της χορήγησης βεβαιώσεων ΤΑΠ, κάτι μάλιστα που είχε αναγάγει σε προσφιλές χόμπι.
Εκφράζω την λύπη μου για την αναστάτωση αυτή. Αναλαμβάνω και την όποια ευθύνη μου επιμερίζεται. Δεν είχαμε ποτέ όμως καμία ένσταση ή αμφισβήτηση από κανέναν όλα αυτά τα χρόνια.
Αρνούμαι την πατρότητα της διαδικασίας αυτής καθώς τα οικονομικά του Δήμου τα ανέλαβα το 2006 και η διάταξη αυτή ισχύει από το 2000.
Ωστόσο δεν υπήρξε καμία σκοπιμότητα από κανένα, καμία υστεροβουλία, αφού το έσοδο αυτό (που ήταν πολύ μικρό), δεν αποδίδεται εξ’ ολοκλήρου στο Δήμο.
Εκτιμώ όμως ότι θα πρέπει να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος (για να αποφύγουν οι δημότες την υπερβολική και άδικη χρέωση) αλλά και για τον οριστικό εξορθολογισμό των τελών. Ο Δήμος έχει στα χέρια του σε ηλεκτρονική μορφή την γεωγραφική αποτύπωση όλων των κτισμάτων, αλλά και το αρχείο των καταναλωτών, εργαλεία που μπορούν να αποτυπώσουν επί το δικαιότερο τα τέλη αυτά.
Ευχαριστώ
Στέλιος Ρηνιού”

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ

Ν. 4014/2011 ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ – ΥΠΕΚΑ-
Με το νέο νόμο, απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο χωρίς υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και βεβαίωση μηχανικού ότι δεν υπάρχει αυθαίρετη κατασκευή στο ακίνητο και δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια. Ψευδείς ή ανακριβείς βεβαιώσεις όσων εμπλέκονται σε μια δικαιοπραξία (συμβολαιογράφοι, δικηγόροι, μεσίτες, υποθηκοφύλακες κλπ) επισύρουν αυστηρές ποινές και για τους μηχανικούς προβλέπεται μέχρι και αφαίρεση της άδειας άσκησης επαγγέλματος.

Εξαιρούνται τα ακίνητα που θα ενταχθούν στον παρόντα νόμο καθώς και αυτά προ του 1955, και όσα περιγράφονται στις περιπτώσεις της παρ.2 του άρθρου 23 του νόμου. Δεν μπορούν να ρυθμιστούν με τον παρόντα νόμο οι αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες χρήσεις που περιγράφονται στην παρ.3 του άρθρου 23 του νόμου.

Συνολική χρονική διάρκεια της τακτοποίησης
Για όλα τα ρυθμιζόμενα αυθαίρετα για 30 χρόνια δεν θα επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης, διατήρησης ή άλλες κυρώσεις, θα υπάρχει σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας και θα μπορούν να γίνονται επισκευαστικές εργασίες αρκεί να μην αυξάνουν τον κτιριακό όγκο του αυθαίρετου κτίσματος. Ειδικά για τις αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που βρίσκονται εκτός σχεδίου ή εκτός ορίων οικισμών, οι Δήμοι όλης της χώρας πρέπει να ολοκληρώσουν τον πολεοδομικό τους σχεδιασμό. Όσα αυθαίρετα κτίσματα δεν υπαχθούν σε περιοχές που πολεοδομούνται, μετά τα 30 χρόνια θα μπορούν να διατηρηθούν εφόσον οι ιδιοκτήτες τους:
• Αγοράσουν και δεσμεύσουν άλλο γήπεδο ή οικόπεδο (ή τμήμα γηπέδου ή οικοπέδου) άρτιο και οικοδομήσιμο στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου του ακινήτου ώστε να συμπληρώσουν την αρτιότητα
• ή καταβάλουν επιπλέον ειδικό πρόστιμο για τη γη που τους υπολείπεται για να συμπληρώσουν την αρτιότητα
• ή αγοράσουν και δεσμεύσουν τμήμα μικρότερου γηπέδου ή οικοπέδου, το οποίο δεν καλύπτει την υπολειπόμενη αρτιότητα, και επίσης καταβάλουν και ειδικό πρόστιμο για την αρτιότητα που υπολείπεται.

Διαδικασία και προθεσμίες της τακτοποίησης
Ο πολίτης από 1ης Οκτωβρίου απευθύνεται σε μηχανικό ο οποίος κάνει αυτοψία, αναλαμβάνει τη συλλογή των στοιχείων που απαιτούνται για την υπαγωγή στη ρύθμιση και υπολογίζει το «προσωρινό πρόστιμο». Στη συνέχεια συμπληρώνει και υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτηση μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2011 και το ηλεκτρονικό σύστημα εκδίδει έναν «μοναδικό αριθμό» για το αυθαίρετο, εντολή για πληρωμή του κατάλληλου «τέλους υπαγωγής» στη ρύθμιση (παραβόλου), καθώς και το ύψος των πληρωμών σε σχέση με τον αριθμό των δόσεων που θα επιλεγεί από τον πολίτη.

Το τέλος καταβάλλεται (και ηλεκτρονικά μέσω web banking) σε Τραπεζικό ίδρυμα, η πληρωμή πιστοποιείται αυτόματα και ενεργοποιείται η διαδικασία ένταξης. Ακολουθούν οι πληρωμές των δόσεων για τις οποίες ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα, με την πρώτη από αυτές να καταβάλλεται μέχρι την 22α Δεκεμβρίου 2011. Στον πολίτη δίνεται κωδικός που θα του επιτρέπει την ενημέρωσή του για την καταχώρηση των δόσεων και το οφειλόμενο υπόλοιπο μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Παράλληλα συγκεντρώνονται ή συντάσσονται τα απαιτούμενα σχέδια και άλλα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι την 31η Μαρτίου 2012 και βάσει αυτών γίνεται ο υπολογισμός του «τελικού προστίμου» και ο επαναπροσδιορισμός του ποσού των δόσεων από το σύστημα. Ο μηχανικός υποβάλλει στο σύστημα το σύνολο των απαιτούμενων στοιχείων και σχεδίων. Με τη διαπίστωση της πληρότητας αυτών, εκδίδεται αυτόματα από το σύστημα «ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ», στην οποία θα αναφέρονται όλα τα στοιχεία του ενταγμένου στη ρύθμιση αυθαιρέτου. Η βεβαίωση είναι απαραίτητη για τη μεταβίβαση του αυθαιρέτου.

Αν ο πολίτης θελήσει την άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας και έκδοση της βεβαίωσης, τότε στο ενδιάμεσο διάστημα μέχρις ότου το σύστημα ετοιμαστεί για την ηλεκτρονική υποβολή μελετών και λοιπών στοιχείων, η πληρότητα θα βεβαιώνεται με ηλεκτρονική δήλωση του μηχανικού «…ότι έχει στη διάθεση του όλες τις μελέτες και λοιπά στοιχεία, με υποχρέωση να τα υποβάλλει ηλεκτρονικά και μέχρι τις 31 Μαρτίου 2012 μετά την ειδοποίησή του ότι το σύστημα δέχεται πλέον ηλεκτρονικά αρχεία δικαιολογητικών και μελετών…»

Θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι των ενταγμένων στη ρύθμιση αυθαιρέτων από τις αρμόδιες πολεοδομίες, με επιλογή που θα προκύψει από ηλεκτρονική κλήρωση. Ειδικά για τις πρόχειρες (από ευτελή υλικά) κατασκευές, μετά την καταβολή της αίτησης και του παραβόλου, ειδική επιτροπή θα εξετάσει την αρχιτεκτονική, μορφολογική και αισθητική ένταξη της κατασκευής ως προς το σύνολο του κτιρίου και του κτιστού περιβάλλοντός του.

Υπολογισμός ενιαίου ειδικού προστίμου και τρόπος πληρωμής του
Το ενιαίο ειδικό πρόστιμο που πρέπει να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες υπολογίζεται με βάση το εμβαδόν του ακινήτου, την τιμή ζώνης, συντελεστή 15%, την ύπαρξη ή όχι οικοδομική άδειας, τη θέση του κτίσματος σε περιοχή εντός ή εκτός σχεδίου, το είδος της χρήσης (κύρια και μοναδική κατοικία, άλλη χρήση κ.λ.π), τον τύπο της πολεοδομικής παράβασης (κατ’επέκταση ή/ και καθ’ύψος υπέρβαση δόμησης, υπέρβαση κάλυψης, παραβίαση πλάγιων αποστάσεων ή/ και οικοδομικής γραμμής), την αλλαγή ως προς την χρήση της πολεοδομικής άδειας και λοιπές παραβάσεις.

Για ακίνητα κατοικίας το πρόστιμο θα πρέπει να καταβληθεί μέσα σε 30 μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου, τμηματικά, σε ισόποσες δόσεις. Καθυστέρηση στις δόσεις επιβάλλει προσαύξηση 1% για κάθε μήνα καθυστέρησης. Για ακίνητα άλλης χρήσης το πρόστιμο θα πρέπει να καταβληθεί μέσα σε 36 μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου, τμηματικά σε ισόποσες δόσεις. Και στις δύο περιπτώσεις, η πρώτη δόση του προστίμου θα πρέπει να καταβληθεί μέσα σε 3 μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου. Εάν καταβληθεί ολόκληρο το πρόστιμο γίνεται έκπτωση 20%. Εάν η πρώτη δόση δεν καταβληθεί μέσα στην προθεσμία των 3 μηνών ή εάν ο ιδιοκτήτης δεν καταβάλει τρεις συνεχόμενες δόσεις τότε χάνει το δικαίωμά του να υπαχθεί στη ρύθμιση.

Διάθεση των ποσών που εισπράττονται από το ενιαίο ειδικό πρόστιμο
Το ενιαίο ειδικό πρόστιμο αποδίδεται υπέρ του Πράσινου Ταμείου, κατατίθεται σε ειδικό κωδικό που ονομάζεται «Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο» και διατίθεται για την εξισορρόπηση του ελλείμματος γης και αποκατάσταση της περιβαλλοντικής βλάβης, αύξηση των κοινόχρηστων και ελεύθερων χώρων στους Ο.Τ.Α., κατεδάφιση αυθαιρέτων και ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων με απόδοση έως 15% του ποσού που εισπράττεται.

Συνέπειες από τη μη υπαγωγή στο νόμο
Για όσα αυθαίρετα δεν υπαχθούν στο νόμο, εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για τα αυθαίρετα (κατεδάφιση αυθαίρετης κατασκευής και επαναφορά στην προβλεπόμενη χρήση), επιβάλλεται πρόστιμο ανέγερσης σε ποσοστό 30% επί της αξίας τους και πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας τους και για κάθε έτος από την κατασκευή τους.

Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και Κατεδάφισης Αυθαιρέτων (ΕΥΕΚΑ)
Η ΕΥΕΚΑ έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες :
• Εντοπίζει και ελέγχει τις αυθαίρετες κατασκευές και εκτελεί τις πράξεις κατεδάφισης με δικά της μηχανικά μέσα ή με μέσα ιδιωτικών επιχειρήσεων μετά από σύναψη σχετικών συμβάσεων.Εάν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις αρνηθούν να συνάψουν συμβάσεις, η ΕΥΕΚΑ ενημερώνει τις οικείες Αστυνομικές Αρχές
• Μεριμνά για την ορθή διάθεση των οικοδομικών αποβλήτων (μπάζων)
• Συνεργάζεται με τον ΟΚΧΕ και την εταιρεία «Κτηματολόγιο Α.Ε.» για την ανάθεση τηλεπισκόπησης ή αεροφωτογράφησης της χώρας για πληρέστερο εντοπισμό αυθαίρετων επεμβάσεων και κατασκευών.

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

  Πανελλήνια διάκριση του 2ου Δ.Σ. Καλυθιών στον μαθητικό διαγωνισμό σχολικής εφημερίδας, που διοργάνωσε ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός “ΟΡΙΖΟΝΤ...