18 Αυγ 2009

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΟΝΑΝΕ


Απάντηση του Γιάννη Φλεβάρη στις κατηγορίες εναντίον του δήμου Καλλιθέας για τον αγωγό Αρχάγγελος - Βόδι


Επιστρέφω τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς για δήθεν ψέματα και μεθοδεύσεις μας, στο θέμα του αγωγού.
Στην ζωή και κατ΄ επέκταση στην πολιτική, τεράστια σημασία παίζει ο χρόνος που επιλέγεται για κάποια ενέργεια ή δράση. Είναι ο (συγ)χρονισμός ή το timing. Η δραστηριοποίηση, ο σχεδιασμός και η οργάνωση για την επίτευξη ενός σκοπού, βρίσκονται πάντα σε συνάρτηση με τον χρόνο που επιλέγεται προς τούτο. Αυτά βέβαια είναι γνωστά, γι αυτό και μου προκαλεί ποικίλες σκέψεις ο όψιμος προβληματισμός κάποιων αρθογράφων για το θέμα του αγωγού για το οποίο ο Δήμος Καλλιθέας ήδη από την ίδρυση του το 1999 ακολουθεί συγκεκριμένη και στοχευμένη πολιτική και στρατηγική υπηρετώντας το συμφέρον των δημοτών και του τόπου μας.
Θεωρώ όσους τώρα ανακάλυψαν το θέμα ως «εκτός τόπου και χρόνου» αφού τα δεδομένα είναι τα ίδια επί σειρά ετών και τίποτα δεν έχει αλλάξει ώστε να υπάρχουν νέα στοιχεία και εχέγγυα ως προς την λειτουργία και τον σχεδιασμό του αγωγού που να δικαιολογούν μετακίνηση από τις [προ πολλών ετών διατυπωμένες] θέσεις μας. Μα επιτέλους είναι δυνατόν, κύριοι κύριοι αρθογράφοι, να επιχειρηματολογεί κάποιος για ένα τόσο σοβαρό θέμα με επιχειρήματα κοινωνικής, κοινωνιολογικής και συναισθηματικής φύσης και όχι με χειροπιαστά στοιχεία;
Γιατί τόσος θόρυβος τώρα, εν έτει 2009, όταν ήδη με την 436/2003 απόφαση του το Δημοτικό Συμβούλιο Καλλιθέας διαμόρφωσε την θέση του και κατέγραψε τους προβληματισμούς του. Στην λήψη της απόφασης αυτής συμμετείχα και εγώ ως Αντιδήμαρχος τότε και θυμάμαι καλά ότι οι δημότες του Δήμου μας, στήριξαν συνολικά την τεκμηριωμένη απόφαση μας η οποία σήμερα επικαιροποιείται για μια ακόμα φορά.
Απαντώ συνολικά σε όλους όσους επανήλθαν με δημοσιεύματα το τελευταίο διάστημα υπέρ της σύνδεσης και των Δήμων Αφάντου και Αρχαγγέλου και ειδικά στον κ. Γ. Ντάκα, διευθυντή ξενοδοχείου στον οποίο επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς για δήθεν «ψέματα και μεθοδεύσεις» μας, ως ψευδείς και υβριστικούς. Καλά θα κάνει να είναι πιο προσεκτικός. Δεν τον τιμούν οι απρεπείς εκφράσεις που χρησιμοποιεί και οι οποίες δεν προσβάλουν ούτε εμένα, ούτε τον Δήμο μας αλλά αυτόν που τις χρησιμοποιεί και μάλιστα σε δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο. Πως τολμά να ομιλεί για «άδικη, ανεξήγητη και απαράδεκτη πολιτική συμπεριφορά μας, απέναντι στους κατοίκους δύο Δήμων» όταν τα Κοσκινού και συνολικά ο Δήμος Καλλιθέας αγωνιούν και αγωνίζονται για το αυτονόητο που δεν είναι άλλο από την αποτροπή μιας μελλοντικής επαχθούς για τον τόπο μας κατάστασης (μη αναστρέψιμης) που θα υποβαθμίσει ολόκληρη την περιοχή και ολόκληρο το νησί μας.
Ας σταματήσουν επιτέλους να χρησιμοποιούν αυτήν την καραμέλα περί πολιτών β΄ κατηγορίας και άλλα παρόμοια. Όλοι μας στο Δήμο Καλλιθέας, τιμάμε όλους τους συμπατριώτες μας Ροδίους, Αρχαγγελίτες και Αφαντενούς.
Όσον αφορά το θέμα του αποχετευτικού αγωγού, καλό θα είναι να γνωρίζουν ότι: Το έτος 1993 εκχωρήθηκε στο Κοινοτικό Συμβούλιο Καλυθιών η αρμοδιότητα για τη σύνταξη μελέτης για την κατασκευή αποχετευτικού αγωγού. Το Κοινοτικό Συμβούλιο Καλυθιών με την υπ. αρ. 149/1993 απόφασή του, η οποία εγκρίθηκε με το υπ. αρ. 19217/13-12-93 έγγραφο του Τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Νομαρχίας, ανέθεσε την εκπόνηση της μελέτης για την κατασκευή του αποχετευτικού αγωγού από Καλυθιές-Φαληράκι προς τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων Δήμου Ρόδου.
Ταυτόχρονα με την υπ. αρ. 61/8-2-94 Απόφαση της Δ/νσης ΠΕΧΩ Νοτίου Αιγαίου και την υπ. αρ. 341/5-9-95 Απόφαση του ΠΕΧΩ Ρόδου, προεγκρίθηκε η χωροθέτηση του βιολογικού καθαρισμού του Δήμου Αφάντου (Α.Π. 35822/6-6-94 και 35640/31-5-94 του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ-Γενική Δ/νση Περιβάλλοντος) και του Δήμου Αρχαγγέλου αντίστοιχα (Α.Π. 82520/13-9-95 του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ-Γενική Δ/νση Περιβάλλοντος).
Το 1998 ολοκληρώθηκε η μελέτη που αφορούσε το έργο από Καλυθιές προς Βόδι.
Προκειμένου να προχωρήσει η ένταξη και δημοπράτηση του έργου και επειδή χρήστης θα ήταν μόνο ο Δήμος Καλλιθέας, απαιτήθηκε από τη διαχειριστική αρχή η βεβαίωση του μελετητή ότι το έργο είναι Ολοκληρωμένο αυτόνομο και λειτουργικό.
Στη συνέχεια η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου, προχώρησε σε προκήρυξη για εκπόνηση ενιαίας μελέτης βορείου τριγώνου Νήσου Ρόδου, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Αφάντου και του Δήμου Αρχαγγέλου στο βιολογικό που βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Δήμου μας [χωρίς όμως να προηγηθούν και να υπάρχουν αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων για τη σύσταση φορέα, όπως θα έπρεπε].
Για την συνολική λειτουργία του βιολογικού και τη λειτουργία των αντλιοστασίων μεταφοράς λυμάτων Αρχαγγέλου-Φαληρακίου-Βιολογικού, πρέπει να ληφθούν υπόψιν και τα παρακάτω:

• Η ικανότητα της μονάδας του βιολογικού της Ρόδου είναι 37.125 m3/ημέρα σύμφωνα με τις προδιαγραφές της μελέτης που συντάχθηκε από τη ΔΕΥΑΡ με προοπτική κάλυψης των αναγκών σχεδιασμού μέχρι το 2015.
• Σύμφωνα με ανάλυση που υπάρχει, προκύπτει ότι ο βιολογικός επαρκεί να ικανοποιήσει τις παροχές των Δήμων Ρόδου, Ιαλυσού, Καλλιθέας μέχρι το έτος 2015. Σε περίπτωση σύνδεσης και άλλων Δήμων η συνολική παροχή είναι μεγαλύτερη από την ικανότητα του βιολογικού.
Πληθυσμιακά στοιχεία: Όσον αφορά το μόνιμο πληθυσμό λαμβάνονται υπόψιν τα στοιχεία της απογραφής του 2001 και σαν ετήσιο ποσοστό αύξησης ορίζεται το 1 % που θεωρείται συντηρητική εκτίμηση σαν ετήσιο ποσοστό αύξησης, καθώς στις περισσότερες μελέτες λαμβάνεται το 1,5%. Όσον αφορά τον αριθμό των κλινών λαμβάνονται τα στοιχεία του έτους 1999 που δίνει ο ΕΟΤ και σαν ετήσιο ποσοστό αύξησης ορίζεται το 1%, πλην του Δήμου Ρόδου όπου θεωρείται ότι ο αριθμός των κλινών παραμένει σταθερός μέχρι το 2015.
Ειδική κατανάλωση: Σαν ειδική κατανάλωση λαμβάνονται τα 150lt ανά άτομο & ημέρα για το μόνιμο πληθυσμό και τα 300 Ιt ανά κλίνη & ημέρα όσον αφορά τov τουρισμό.
Στη Μελέτη που συνέταξαν οι Μηχανικοί της ΔΕΥΑΡ: κ.κ. Γ. Υψηλάντης και. Γ. Κωσταρίδης με την οποία έγινε και η προκήρυξη του έργου, ελήφθη σαν συντελεστής αιχμής 1,5 τόσο για το μόνιμο όσο και για τον παραθεριστικό πληθυσμό. .
Όλα τα στοιχεία υπολογίζονται μέχρι το έτος 2015, το οποίο είναι και το έτος το οποίο αφορά ο σχεδιασμός της μονάδας βιολογικού καθαρισμού της Ρόδου. Συμπεραίνουμε ότι οι εκτιμήσεις μας, όσον αφορά τον υπολογισμό του υδραυλικού φορτίου, προσεγγίζουν την πραγματικότητα και επομένως ο Βιολογικός όπως είναι σήμερα δεν επαρκεί για τη σύνδεση και άλλων Δήμων.
Αντλιοστάσια: Η καλή λειτουργία τους είναι απαραίτητη αφού αστοχία έστω και ενός συνεπάγεται την υπερχείλιση των λυμάτων από τα φρεάτια, κατά μήκος του δρόμου του Φαληρακίου που εξυπηρετεί το αντλιοστάσιο. Η εκδήλωση βλάβης είναι ένα πιθανό γεγονός και οι συνέπειες της εξαρτώνται από το χρόνο αποκατάστασης. Λόγω των μεγάλων παροχών η χωρητικότητα των δεξαμενών, περί τα 130 m3, επαρκεί για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, μέχρι να υπερχειλίσουν. Ο χρόνος αυτός είναι της τάξης των ολίγων λεπτών όταν η βλάβη εκδηλωθεί κατά την ώρα της αιχμής και η υπερχείλισή τους θα γίνει σε χρονικό διάστημα από 6 εως 10 min. Από το γεγονός και μόνο αυτό κρίνεται απαραίτητη η εξασφάλιση υπερχείλισης των δεξαμενών σε ασφαλή χώρο. Ο όγκος του χώρου αυτού προσδιορίζεται από τον απαιτούμενο χρόνο αποκατάστασης της λειτουργίας του αντλιοστασίου, ο οποίος όμως εξαρτάται από το είδος της βλάβης, η οποία μπορεί να" κυμαίνεται από λίγες ώρες, μέχρι λίγες ημέρες. Πιθανοί χώροι διάθεσης της υπερχείλισης των Α/Σ είναι: 1. Υπόγειες δεξαμενές χωρητικότητας τουλάχιστον δύο ωρών. 2. Η θάλασσα με υποβρύχιους αγωγούς, σε μεγάλο βάθος και απόσταση από την ακτή, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία. Και στις δύο περιπτώσεις είναι απαραίτητη η αποκατάσταση της παροχής των λυμάτων από το Α/Σ, μέσα σε χρονικό διάστημα μικρότερο των δύο ωρών και η ύπαρξη των απαιτούμενων μέσων. Φυσικά τα παραπάνω ισχύουν όταν η βλάβη περιορίζεται στο Α/Σ και όχι στον καταθλιπτικό αγωγό. Πιθανή βλάβη στον καταθλιπτικό αγωγό σημαίνει παύση της λειτουργίας για μερικές ημέρες. Σ' αυτές τις περιπτώσεις το πρόβλημα της άντλησης λύνεται με τον ίδιο τρόπο με τη διαφορά ότι ο καταθλιπτικός αγωγός του συγκροτήματος θα οδεύει επιφανειακά, παραπλεύρως του δρόμου, καθ' όλο το μήκος του κύριου καταθλιπτικού αγωγού, μέχρι το τελικό φρεάτιο. Η χρήση υποβρύχιων αντλιών λυμάτων συνεπάγεται αυξημένη μέριμνα συντήρησης. Παρατηρήσεις:
Πιθανές βλάβες : Διακοπή ΔΕΗ και αστοχία εκκίνησης από μικροβλάβη. [Μεγάλη πιθανότητα]. • Βλάβη συστήματος αυτοματισμού. Πρέπει να προβλεφθεί και εκκίνηση εκτάκτου ανάγκης που δεν προβλέπεται από τη μελέτη. • Εκτεταμένη βλάβη στο Γενικό πίνακα από βραχυκύκλωμα που οφείλεται ή σε κεραυνό είτε σε κακές επαφές στους ακροδέκτες των Γενικών Διακοπτών. • Βλάβη στο υδραυλικό δίκτυο εντός του Α/Σ .
Εξάλλου για οποιοδήποτε έργο για το οποίο είναι χρήστες δύο ή περισσότεροι Δήμοι, είναι απαραίτητη η Σύσταση Φορέα για την κοινή διαχείριση.
Τέλος παραθέτω μια φωτογραφία [από την εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα «ο τόπος μας»] από τον περιβόητος αγωγό που καταλήγει στο βιολογικό στην περιοχή Βόδι Καλλιθέας. Αυτό το κομμάτι του αγωγού που βρίσκεται λίγο μετά τις Πηγές Καλλιθέας ετοιμάζονται να ενταχθούν τα δίκτυα Καλυθιών και Φαληρακίου και επιθυμούν να ενταχθούν και οι δήμοι Αφάντου και Αρχαγγέλου, πέρα από κάθε λογική και τεχνική δυνατότητα. Η εγκατάσταση του Βιολογικού Καθαρισμού (ΒΙΟ.ΚΑ.) στο Βόδι δεν δύναται να επιβαρυνθεί επιπρόσθετα με τους δυο δήμους Αφάντου και Αρχαγγέλου αφού ήδη η επιφόρτιση κατά τους μήνες αιχμής το περασμένο καλοκαίρι έφτασε το 78,21% (χωρίς να έχουν συνδεθεί ακόμη με τον ΒΙΟ.ΚΑ. το σύνολο των νοικοκυριών της Ρόδου, η αστική περιοχή του δήμου Ιαλυσού και κανένα δίκτυο του δήμου Καλλιθέας). Ο αγωγός δεν σηκώνει άλλο. Δεν φταίμε εμείς. Μη μας κατηγορείτε άδικα. Το συμφέρον του τόπου μας προστατεύουμε, αυτό υπηρετούμε και ας γνωρίζουν όλοι ότι τα δημοτικά συμβούλια μπορεί να διαδέχονται το ένα το άλλο, η πολιτική μας όμως στο θέμα του αγωγού θα είναι σοβαρή και συνετή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΕΒΑΡΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΤΟΥΡΝΟΥΑ BEACH SOCCER

Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ φύλλο 119

ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος συζητήθηκαν στην συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου Καλυθιών το βράδυ της Τετάρτης. * Εγκρίθηκαν οι χώροι συγκέν...