28 Ιαν 2020

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΛΛΕΙΠΗ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ




μπαριέρες νερού
Με απόφαση, που εξέδωσε το Μονομελές Εφετείο Δωδεκανήσου, επιδικάστηκε σημαντική αποζημίωση στους οικείους ενός υπηκόου Βουλγαρίας που τραυματίστηκε θανάσιμα σε τροχαίο δυστύχημα επί της Εθνικής Οδού Ρόδου Λίνδου λόγω έλλειψης επαρκών μέτρων προστασίας του κατά τη διάρκεια εκτέλεσης έργων επί της οδού.
Πιο συγκεκριμένα την 8η Μαΐου 2011 και περί ώρα 2.30′ π.μ., ο βουλγαρικής υπηκοότητας Hristoll Dimitar του Yordanov (Χριστόβ Ντιμίταρ του Ιορντάνοβ), εκινείτο με δίκυκλη μοτοσυκλέτα, ιδιοκτησίας του επί της εθνικής οδού Ρόδου- Λίνδου στο ρεύμα με κατεύθυνση προς το Φαληράκι.
Η ανωτέρω οδός είναι διπλής κατεύθυνσης με διαχωριστική των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας νησίδα.
Οι συνθήκες που επικρατούσαν κατά τον ανωτέρω χρόνο ήταν καλές, υπήρχε καλοκαιρία, η κυκλοφορία των οχημάτων ήταν αραιή χωρίς να περιορίζεται η ορατότητά από κάποιο φυσικό ή τεχνητό εμπόδιο, η κατάσταση της οδού ήταν ξηρά, δεν υπήρχε όμως καθόλου φωτισμός.
Ερχόμενος ο ανωτέρω οδηγός στο 16ο χλμ της οδού και κινούμενος στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας του ρεύματος προς Φαληράκι, δεν αντιλήφθηκε εγκαίρως, ότι λόγω των εκτελούμενων στο σημείο έργων, η δεξιά λωρίδα στην οποία εκινείτο διακόπτετο και ότι οι οδηγοί αναγκαστικά εκτρέποντο ώστε να συνεχίσουν την πορεία τους επί της αριστερής λωρίδας, με συνέπεια να συνεχίσει την ευθύγραμμη πορεία του επί της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας και να προσκρούσει επί των εγκατεστημένων πλαστικών στηθαίων που απέκλειαν αυτή, με αποτέλεσμα την ανατροπή της μοτοσυκλέτας και τον θανάσιμο τραυματισμό του ίδιου, συνεπεία κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων.
Οι εναγόμενες εκκαλούσες- ανάδοχος και εργολάβοι του έργου καθώς και οι υπεύθυνοι για τη σήμανση και ασφάλεια του εργοταξίου προστηθέντες αυτών όπως έκρινε το δικαστήριο, συνέβαλαν στην πρόκληση του δυστυχήματος και τον επακόλουθο θάνατο του οδηγού της δίκυκλης μοτοσυκλέτας αφού από έλλειψη προσοχής που όφειλαν και μπορούσαν να καταβάλλουν, δεν επέδειξαν την επιμέλεια που απαιτείται στις περιστάσεις, δηλαδή εκείνη την επιμέλεια που αν καταβαλλόταν, με μέτρο τη συμπεριφορά του μέσου συνετού επιμελούς ανθρώπου θα καθιστούσε δυνατή την τροπή του παράνομου και ζημιογόνου αποτελέσματος το οποίο επήλθε και ως αποτέλεσμα της συμπεριφοράς τους. Ειδικότερα δεν έλαβαν όλα τα νόμιμα μέτρα ασφαλείας για την εκτέλεση των έργων και συγκεκριμένα δεν είχαν λάβει τόσο τα μέτρα ασφαλείας που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 9 και 10 του ΚΟΚ όσο και από υπουργική απόφαση για την τήρηση των οποίων είχαν και συμβατικά δεσμευτεί.
Το δικαστήριο υποχρεώνει τις εναγόμενες να καταβάλουν αλληλεγγύως και εις ολόκληρον η καθεμία τους, νομιμοτόκως από την επομένη επιδόσεως της αγωγής μέχρι την πλήρη εξόφληση στην Μαργκαρίτα Ντιμίτροβα του Χρήστου χήρα του-θανόντος, το ποσό των 35.000 ευρώ), στον Αντώνιο Χριστόβ του Ντιμίταρ ανήλικο υιό του θανόντος το συνολικό ποσό των 52.050 ευρώ, στην Ντόμπρα Πέτροβα του Γεωργίου μητέρα του θανόντος το ποσό των 25.000 ευρώ, στον Τόντσο Πέτροβ του Γεωργίου πατριό του ενάγοντος το ποσό των 15.000 ευρώ, στην Ροσίτσα Γκεοργκίεβα Τόντσεβα ετεροθαλή αδερφή του θανόντος το ποσό των 20.000 ευρώ και στον Γκεοργκίεβ Τόντσεβ ετεροθαλή αδερφό του θανόντος το ποσό των 20.000 ευρώ.


 Πηγή:www.dimokratiki.gr

ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟ ΑΓΩΓΟ


Οι εγκαταστάσεις του αποχετευτικού επί της Ρόδου - Λίνδου (ανάμεσα Τραουνού - Λαδικό) που θα χρησιμοποιηθούν εάν ενταχθούν στο δίκτυο και τα λύμα από Αφάντου - Αρχάγγελο 

https://www.dimokratiki.gr/28-01-2020/nea-prokatarktiki-exetasi-gia-to-amartolo-ergo-toy-agogoy-archaggelos-vodi/


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από την Πταισματοδίκη Ρόδου η διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης προς διαπίστωση τυχόν τελέσεως των αδικημάτων της απάτης και της παράβασης καθήκοντος κατά παντός υπευθύνου εμπλεκόμενου στην κατασκευή, έλεγχο και παραλαβή του «αμαρτωλού» έργου κατασκευής του αγωγού Αρχάγγελος – Βόδι!
Το έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ δεν έχει ολοκληρωθεί και η προκαταρκτική έρευνα, που παραγγέλθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, αφορά στο υποέργο της κατασκευής της Α’ Φάσης του Αγωγού Μεταφοράς Λυμάτων των οικισμών Καλυθιών και Φαληρακίου και των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων επί της επαρχιακής οδού Καλλιθέας – Φαληρακίου, στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού του Δήμου Ρόδου στη θέση “Βόδι”.
Συγκεκριμένα προβλέπονταν να κατασκευαστούν:
-Το υπόλοιπο τμήμα του αγωγού λυμάτων από Καλυθιές έως Βόδι, από το φρεάτιο που βρίσκεται στο ξενοδοχείο «Καλλιθέα Μάρε» μέχρι την είσοδο του αγωγού στο βιολογικό καθαρισμό. Προβλέπονταν εκσκαφές, αγωγός, φρεάτια συμβολής και επίσκεψης αντιστηρίξεις, επιχώσεις και αποκατάσταση οδοστρώματος,
-Οι τέσσερις υποσταθμοί των αντλιοστασίων και η κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων υποσταθμών και αντλιοστασίων (τα οικοδομικά των αντλιοστασίων έχουν ολοκληρωθεί από άλλη εργολαβία).
-Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των αντλιοστασίων.

Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 1.891.200 €.
Εγκρίθηκαν συνολικά 2 ΑΠΕ και ο συνολικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου του αναδόχου ανέρχεται, κατά τον έλεγχο σε 2.149.737,74€ (Σύνολο – με αναθεώρηση και ΦΠΑ 13%).
Συμβατική ημερομηνία αποπεράτωσης ήταν η 15/12/2008. Εγκρίθηκαν 2 παρατάσεις με νέα συμβατική ημερομηνία αποπεράτωσης την 30/03/2009. Η έγκριση της 1ης παράτασης πραγματοποιήθηκε (10/10/2010) μετά την έγκριση της 2ης παράτασης (22/4/2019) και μετά την έκδοση βεβαίωσης περαίωσης του έργου (27/05/2009). Η βεβαίωση περαίωσης (με ΑΠ ΤΥ3041που εκδόθηκε στις 27/05/2009, χωρίς την κατά τις κείμενες διατάξεις προβλεπόμενη σχετική αναφορά των επιβλεπόντων, βεβαιώνει την περαίωση του έργου από 30/03/2009.
Στις 12/10/2009 εκδόθηκε ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ της βεβαίωσης περαίωσης του έργου (με ΑΠ ΤΥ3041/12-10-2009), επίσης χωρίς να έχει υπάρξει σχετική αναφορά των επιβλεπόντων, που βεβαιώνει την περαίωση του έργου από 30/03/2009.
Η δεύτερη βεβαίωση εκδόθηκε με διορθωμένο τον τίτλο του έργου, που στην αρχική βεβαίωση αναφέρονταν στην Β’ φάση αντί του σωστού Α’ Φάση. Υπεγράφη από την ΔΥ, τον Ανάδοχο και τον τότε ΚτΕ (Δήμο Καλλιθέας), στις 22/09/2009, Πρωτόκολλο Διοικητικής Παραλαβής προς χρήση, χωρίς παρατηρήσεις, τμήματος του. Μεταγενέστερα (24/09/2010) υπεγράφη Συμπληρωματικό Πρωτόκολλο Διοικητικής Παραλαβής (ΣΠΔΠ) προς χρήση του υπόλοιπου έργου με παρατηρήσεις και επιφύλαξη από πλευράς εκπροσώπων της ΔΕΥΑΚ, από την ΔΥ, τον εκπρόσωπο Αναδόχου και τους εκπροσώπους της ΔΕΥΑΚ του Δήμου Καλλιθέας.
Επισημάνθηκαν παρατηρήσεις και επιφυλάξεις από πλευράς εκπροσώπων της ΔΕΥΑΚ που αναφέρονταν σε προβλήματα λειτουργίας του έργου, σε παραλείψεις και λάθη σχεδιασμού και σε θέματα προσπέλασης και ασφαλείας εργαζομένων και διατυπώθηκαν σχετικές προτάσεις βελτίωσης.
Ο αγωγός είχε χαρακτηριστεί αρμοδίως «μη λειτουργικός» από το έτος 2012.
Ο ΕΣΠΕΛ είχε διαπιστώσει σοβαρές βλάβες καθώς και κακοτεχνίες, που καθιστούν ανέφικτη, ως έχει σήμερα, την λειτουργία του αγωγού μεταφοράς λυμάτων από τον Αρχάγγελο στον βιολογικό στο «Βόδι», από το έτος 2012.
Θυμίζουμε ότι με απόφαση του νομάρχη Δωδεκανήσου, τον Οκτώβριο του 1999, εγκρίθηκε η οριστική μελέτη και η δημοπράτηση του έργου κατασκευής αγωγού, μεταφοράς λυμάτων από τους οικισμούς Καλυθιών και Φαληρακίου καθώς και των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων επί της Επαρχιακής Οδού Ρόδου – Καλλιθέας, στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού με προϋπολογισμό 10.254.031,58 ευρώ, ενώ μειοδότης αναδείχθηκε η εργοληπτική εταιρεία “Ομηρος”.
Προέκυψε ότι το συμφωνητικό που υπεγράφη το 1999 ήταν για ποσό 5.506.783,20 ευρώ και η περαίωση του έργου προσδιορίστηκε σε 450 ημέρες.
Κατά την εκτέλεση του έργου έγιναν διάφορες τροποποιήσεις εξαιτίας απρόβλεπτων γεγονότων, ενώ αφαιρέθηκε τμήμα του αρχικού έργου και αποτέλεσε ξεχωριστή εργολαβία, ως υποέργο, η μεταφορά των λυμάτων των Δήμων Αρχαγγέλου – Αφάντου και των κοινοτήτων Καλυθιών – Κοσκινού.
Το πρώτο τμήμα του έργου εκπονήθηκε εκπροθέσμως και επιβλήθηκαν σχετικές ποινικές ρήτρες. Το συνολικό κόστος του τμήματος αυτού ήταν 5.389.836,32 ευρώ.
Το τμήμα του έργου που εξαιρέθηκε και αποτέλεσε υποέργο, ανατέθηκε μετά από δημοπρασία, στην εταιρεία “Κρητική” με προϋπολογισμό 2.955.000 ευρώ μετά από έγκριση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΠΕΠ.
Το συμφωνητικό υπεγράφη τον Ιούλιο του 2008, προέβλεπε 1.891.200 ευρώ και το έργο ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα.
Το συνολικό κόστος του τμήματος αυτού του έργου ανήλθε στο ποσό των 2.149.334,37 ευρώ και η προβλεπόμενη σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης καθυστέρησε λόγω κακού συντονισμού μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών, ήτοι της Νομαρχίας και των πρώην Δήμων Καλλιθέας και Αφάντου.
Το συνολικό του κόστος ανήλθε σε 7.539.170,69 ευρώ.

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΟΡΦΙΑ

Με αφορμή την ανάληψη, από τον Στέφανο Κορφιά, της Διεύθυνσης της Α' Νευροχειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός και της εξέ...