24 Μαρ 2014

ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ Ο ΦΛΕΒΑΡΗΣ


Το ενδεχόμενο να ηγηθεί συνδυασμού για την διεκδίκηση του δήμου Ροδίων εξετάζει ο δικηγόρος-δημοτικός σύμβουλος από τις Καλυθιές Γιάννης Φλεβάρης. Με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο Φλεβάρης θέτει θέμα αποτυχίας του προγράμματος Καλλικράτη που οδήγησε στον ενιαίο δήμο και ζητάει κάτι νέο με καθαρές θέσεις.
Η τοποθέτησή του έχει ως εξής:

"Φίλοι μου, ζητώ τη γνώμη σας:
Πιστεύετε ότι μπορεί σήμερα να δημιουργηθεί νέος - αντικαλλικρατικός συνδυασμός για το Δήμο Ρόδου, στον οποίο θα ηγηθώ;
Με ορίζοντα τις εκλογές του Μάη και με δεδομένα:
 α) Τις σοβαρές δυσκολίες στελέχωσης που αντιμετωπίζουν όλοι οι υπάρχοντες συνδυασμοί
 β) Την [παταγώδη] αποτυχία του "Καλλικράτη"
γ) Τα αδύνατα (τρωτά) σημεία των περισσοτέρων σχημάτων και προσώπων
δ) Την ανάγκη πρακτικής - πραγματικής μεταβίβασης εξουσίας και αρμοδιοτήτων στις Κοινότητες
 ε) Τον μεγάλο αριθμό αναποφάσιστων στις δημοσκοπήσεις αλλά (κυρίως) και στις συζητήσεις γύρω μας.
Μπορεί να περπατήσει κάτι νέο με καθαρές θέσεις και αλήθειες για την κακή κατάσταση στην τοπική αυτοδιοίκηση που είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει θεαματικά, αλλά μπορεί να νοικοκυρευτεί και να καθαρίσει η Ρόδος σε σημαντικό βαθμό, χωρίς διαχειριστική λογική, ξεκινώντας από απλά ζητήματα της καθημερινότητας όπου υπάρχουν πλήθος προβλήματα; Πριν πάρω την τελική απόφαση, ζητώ με σεβασμό τη γνώμη και τις σκέψεις σας, όποιες κι αν είναι..."

Εδώ και αρκετό ο Γιάννης Φλεβάρης εκφράζει δημόσια τους προβληματισμούς του. Πριν δύο εβδομάδες είχε, επίσης, δημοσιοποιήσει τις παρακάτω σκέψεις:

"Ζητούμενο παραμένει η δυνατότητα συγκρότησης αντικαλλικρατικού, ανεξάρτητου συνδυασμού ως «πειρατικού» ονείρου για τον ενιαίο Δήμο Ρόδου καθώς η αυτοδιοικητική προσπάθεια όπως διαμορφώθηκαν τα πράγματα με τον «Καλλικράτη», μοιάζει με πλεύση σε αχαρτογράφητα νερά, υπό την σημαία της νεκροκεφαλής.
Άνευ κεντρικού στρατηγικού σχεδιασμού, χωρίς επαρκείς χρηματοδοτήσεις, χωρίς κεντρικούς πόρους, με τον κίνδυνο άδικων καταλογισμών να ελλοχεύει, με την καχυποψία και την απαξίωση κατά των αιρετών να πλανάται, με την πιθανότητα επιβολής απολύσεων προσωπικού και άλλων περιορισμών στους ΟΤΑ, με την στοχευμένη κεντρική τάση διαχείρισης και εκποίησης της δημοτικής και δημόσιας περιουσίας στο νησί μας, με την βεβαιότητα της επανέναρξης και στη νέα δημοτική περίοδο του «διαλόγου» περί δημιουργίας νέων Δήμων, διανομή του χρέους και των περιουσιακών στοιχείων, με τον μόνιμο παραγκωνισμό της νησιωτικής μας πατρίδας από το επίσημο Ελληνικό κράτος και γενικά με τη συνεχή και επαχθή μεταβολή των πραγμάτων, δεν μπορούμε να μιλάμε σήμερα για δεδομένα στο χώρο της αυτοδιοίκησης.
Ζητούμενο δεν είναι η δημιουργία ενός ακόμα συνδυασμού αλλά η σύνθεση και η στράτευση δυνάμεων για να προκύψει μια ισχυρή παράταξη που θα μπορέσει να αμυνθεί και να προμαχήσει για τη γλυκιά μας πατρίδα.
Για τη Ρόδο, τον ωραιότερο τόπο της γης"!

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ


Δράσεις στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλυθιών για τη Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού

     Η 21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση. Η μέρα αυτή θα πρέπει να είναι η απαρχή δράσεων στην εκπαίδευση για την ενίσχυση  και την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να διαμορφώνει συνθήκες που να προάγουν τις αξίες της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ειρήνης και της ελευθερίας.
     Με αφορμή, λοιπόν, την ημέρα αυτή η Α’ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καλυθιών υλοποίησε την 21η Μαρτίου 2014 εκπαιδευτική δράση για την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών. Σε πρώτη φάση διερευνήθηκαν οι απόψεις των παιδιών γύρω από την έννοια του «ξένου» και του «διαφορετικού» ενώ ακολούθησε ανάγνωση του παραμυθιού «Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους» σε κείμενο και εικονογράφηση του Νικόλα Ανδρικόπουλου. Στη συνέχεια, και με αφορμή το παραμύθι, έλαβε χώρα συζήτηση σχετική με την αντιμετώπιση του «ξένου» και του «διαφορετικού» στην καθημερινότητα των παιδιών με συντονίστριες τις δασκάλες των δύο τμημάτων της Α’ τάξης.

     Τέλος, κάθε μαθητής/τρια ζωγράφισε έναν δικό του «διαφορετικό» άνθρωπο προκειμένου να συνθέσουν τη χώρα με τους δικούς τους «παράξενους» ανθρώπους, όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα με το κολάζ που αναρτήθηκε σε εμφανές σημείο στο σχολείο προκειμένου να ευαισθητοποιήσει παιδιά και των υπόλοιπων τάξεων.

Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ


«21η Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού»

Στο σύγχρονο κόσμο όλες οι κοινωνίες είναι ετερογενείς με τον τρόπο τους.
Στη σημερινή εποχή εισήλθαν στην Ελλάδα πολλοί ξένοι, οικονομικοί ή πολιτικοί μετανάστες.
 Το τεράστιο αυτό ρεύμα μετακίνησης πληθυσμών είχε ως αποτέλεσμα το άνοιγμα και την ετερογένεια των σύγχρονων κοινωνιών και παράλληλα την εμφάνιση φαινομένων ξενοφοβίας, ρατσισμού και πολλών μορφών αποκλεισμού του ΄΄Άλλου΄΄.
Αυτή η νέα διαμόρφωση της ελληνικής αλλά και παγκόσμιας κοινωνίας έφερε στο προσκήνιο τις έννοιες της ΄΄ταυτότητας΄΄ και της ΄΄ετερότητας΄΄, οι οποίες έγιναν αντικείμενο έντονου προβληματισμού και αντιπαραθέσεων που καταγράφονται σε συζητήσεις στα Μ.Μ.Ε., σε επιστημονικά άρθρα, καθώς και στη Λογοτεχνία.
Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν,  ότι η παγκοσμιοποίηση είναι μια πραγματικότητα αλλά μέσα από την τέχνη και ειδικά μέσα από την Λογοτεχνία μπορούμε να καλλιεργήσουμε το συναίσθημα του σεβασμού και της αναγνώρισης του << διαφορετικού>>.
 Ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες και με τη βοήθεια της Παιδικής Λογοτεχνίας μπορούμε να ευαισθητοποιήσουμε, να συγκινήσουμε , να προκαλέσουμε προβληματισμούς και όλα αυτά θα οδηγήσουν σταδιακά στην αποδοχή του << άλλου>> αβίαστα, διαμορφώνοντας αληθινές σχέσεις.
Για τους παραπάνω λόγους και μέσα στα πλαίσια της ημέρας κατά του ρατσισμού, η Δευτέρα τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καλυθιών , μελέτησε το θέμα αυτό μέσα από το παραμύθι της Κίττυ Κρόουθερ << Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος >>.
Η ιστορία μας χτίζεται μέσα από μια πραγματική φιλία ανάμεσα στο μαύρο κότσυφα και στον άσπρο γλάρο. Ένα παραμύθι που μας μιλάει για τη διαφορετικότητα και τη φιλία ,όπου σημασία έχουν οι προθέσεις και η προσφορά.
Τα παιδιά μυήθηκαν σε διάφορες δραστηριότητες , όπως χειροτεχνίες, κολάζ, ζωγραφιές, δραματοποίηση, χορό αλλά και την ανάγνωση ενός υπέροχου ποιήματος κατά του ρατσισμού. Με αυτούς τους τρόπους οι μικροί μαθητές ταυτίστηκαν με τους ήρωες αλλά και συνειδητοποίησαν ότι τελικά δεν είμαστε και τόσο διαφορετικοί αλλά και πως η φιλία δεν έχει σύνορα. Θα θέλαμε να κλείσουμε αυτή την παρουσίαση με το παρακάτω ποίημα :
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι όταν παθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος
Κι εσύ λευκέ άνθρωπε
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις , γίνεσαι λευκός
Όταν κάθεσαι στον ήλιο ,γίνεσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις , γίνεσαι μπλε
Όταν φοβάσαι ,γίνεσαι κίτρινος
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι όταν πεθαίνεις , γίνεσαι γκρι

Και λες εμένα έγχρωμο;

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΟΡΦΙΑ

Με αφορμή την ανάληψη, από τον Στέφανο Κορφιά, της Διεύθυνσης της Α' Νευροχειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός και της εξέ...