Η οικονομική επιτροπή του δήμου Ροδίων σε συνεδρίαση δια περιφοράς ενέκρινε την έγκριση μελέτης για βελτίωση αγροτικών δρόμων σε Αφάντου, Αρχίπολη και Καλυθιές συνολικού προϋπολογισμού 2,3 εκ. ευρώ συν το ΦΠΑ.
Για την Δημοτική Ενότητα Καλλιθέας πρόκειται για δίκτυο υφιστάμενων αγροτικών οδών συνολικού μήκους 13.660 μέτρων περίπου εκ των οποίων:
Δημοτική Κοινότητα Καλυθιών
το πρώτο τμήμα μήκους 1.040 μέτρων περίπου ξεκινά από ήδη υφιστάμενο ασφαλτοστρωμένο αγροτικό δρόμο και καταλήγει σε υφιστάμενο αγροτικό χωμάτινο (προς ασφαλτόστρωση με την ίδια μελέτη) δρόμο
το δεύτερο τμήμα μήκους 2.350 μέτρων περίπου ξεκινά από ήδη υφιστάμενο ασφαλτοστρωμένο αγροτικό δρόμο και καταλήγει σε ήδη υφιστάμενο ασφαλτοστρωμένο αγροτικό δρόμο
το τρίτο τμήμα μήκους 3.160 μέτρων περίπου ξεκινά από υφιστάμενο αγροτικό χωμάτινο (προς ασφαλτόστρωση με την ίδια μελέτη) δρόμο και καταλήγει σε υφιστάμενο ασφαλτοστρωμένο αγροτικό δρόμο
το τέταρτο τμήμα μήκους 810 μέτρων περίπου ξεκινά από υφιστάμενο αγροτικό χωμάτινο δρόμο (προς ασφαλτόστρωση με την ίδια μελέτη) και καταλήγει αγροτικό χωμάτινο δρόμο (προς ασφαλτόστρωση με την ίδια μελέτη)δρόμο
το πέμπτο τμήμα 1.080 μέτρων περίπου ξεκινά από υφιστάμενη ασφαλτοστρωμένη Επαρχιακή οδό και καταλήγει σε υφιστάμενο ασφαλτοστρωμένο αγροτικό δρόμο
το έκτο τμήμα 1.690 μέτρων περίπου ξεκινά από υφιστάμενη ασφαλτοστρωμένη Επαρχιακή οδό και καταλήγει σε υφιστάμενο χωμάτινο αγροτικό δρόμο
το έβδομο τμήμα 1.830 μέτρων περίπου ξεκινά από την υφιστάμενη ασφαλτοστρωμένη Εθνική οδό και καταλήγει σε υφιστάμενο αγροτικό χωμάτινο (προς ασφαλτόστρωση με την ίδια μελέτη) δρόμο
το όγδοο τμήμα 1.000 μέτρων περίπου ξεκινά απόυφιστάμενη ασφαλτοστρωμένη Επαρχιακή οδό και καταλήγει σε υφιστάμενο αγροτικό χωμάτινο δρόμο
το ένατο τμήμα 700 μέτρων περίπου ξεκινά από υφιστάμενη ασφαλτοστρωμένη Επαρχιακή οδό και καταλήγει σε υφιστάμενο αγροτικό χωμάτινο δρόμο.
Οι περιοχές των Δ.Ε.Αφάντου & Καλλιθέας τις οποίες διασχίζουν οι αγροτικοί δρόμοι, είναι περιοχές υψηλής παραγωγικότητας με καλλιέργειες αριστερά και δεξιά των δρόμων για τους οποίους γίνεται η μελέτη βελτίωσης τους.
Οι υφιστάμενοι αγροτικοί δρόμοι που εξυπηρετούν τις περιοχές αυτές παρουσιάζουν πολλά προβλήματα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν είναι η βατότητας τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, μετά από τις συνήθεις βροχοπτώσεις της περιόδου αυτής με αποτέλεσμα να δημιουργούνται βαθιά νεροφαγώματα μέσα στο πλάτος των δρόμων, τα οποία δυσκολεύουν την διέλευση των οχημάτων. Τα μόνα μέσα με τα οποία μπορεί να διέλθει κάποιος τους δρόμους είναι τα επαγγελματικά αμάξια (αγροτικά) με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και με μικρή ταχύτητα.
Με τη μελέτη αυτή και την πρόβλεψη για τάφρους απορροής όμβριων,ιρλανδικών διαβάσεων καθώς και με την τοποθέτηση σε κατάλληλες θέσεις τσιμεντοσωλήνων απορροής ομβρίων, θα εξαλειφθούν τα προβλήματα που αναφέραμε.
Οι ανωτέρω οδοί έχουν μέσο όρο πλάτους τέσσερα και μισό (4,5) έως πέντε και μισό (5,5) μέτρα με αμφίδρομη ροή. Το συνολικό μήκος των οδών είναι 30,52 χιλιόμετρα.Η χάραξη των οδών βασίστηκε στη διαδρομή των υφιστάμενων αγροτικών δρόμων. Αυτό έγινε ώστε να μην υπάρξουν καθόλου απαλλοτριώσεις.
Ακολουθήθηκε το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην υπάρχουν πολλές χωματουργικές εργασίες και όπου οι κλίσεις ήταν απαγορευτικές έγιναν οι απαραίτητες βελτιώσεις.
Έτσι δεν θα προκληθεί αλλοίωση του περιβάλλοντος από την βελτίωση της οδού από τις απαιτούμενες εργασίες.
Η μελέτη θα κατατθεί στα αρμόδια υπουργείο για άντληση χρηματοδότησης.