25 Οκτ 2008

Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑΖΕΙ

Η ανάγκη βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης σε συμφωνία με τα νέα οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα ήταν το βασικό θέμα των εργασιών του 3ου Διεθνούς Φόρουμ Τουρισμού που διεξήχθη στη Ρόδο στις 24 και 25 Οκτωβρίου 2008 υπό το γενικό τίτλο «Διαχείριση της Αλλαγής στους Τουριστικούς Προορισμούς: Στρατηγικές & Δράσεις».
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, «Σε μια περίοδο έντονων οικονομικών κλυδωνισμών και αγκυλώσεων ο κλάδος του τουρισμού επηρεάζεται. Η τουριστική ανάπτυξη πρέπει να αποτελέσει την κεντρική επιδίωξη οργανικά συνδεδεμένη με μια συνολική στρατηγική οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Ζητούμενο είναι λοιπόν η προσαρμογή της τουριστικής βιομηχανίας στα νέα δεδομένα που παρατηρούνται. Δεδομένα τα οποία προκύπτουν από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, τη συνεχή βελτίωση του τουριστικού προϊόντος καθώς και την εμφάνιση και ενίσχυση νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού».
Ένα από τα βασικά σημεία του Φόρουμ ήταν η παρουσίαση έρευνας που διεξήχθη φέτος για 3η φορά από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου σε συνεργασία με την Δωδεκανησιακή Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προόδου και την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού, με σκοπό την διερεύνηση του προφίλ και της τουριστικής συμπεριφοράς των επισκεπτών στην ευρύτερη περιοχή της Δωδεκανήσου. Η έρευνα έλαβε χώρα σε σημεία εξόδου της Ρόδου, της Καρπάθου και της Κω από το Μάιο ως τον Οκτώβριο του 2008. Ειδικά για τη Ρόδο σε δείγμα ανήλθε σε 1916 τουρίστες.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας:
• Υπάρχει βελτίωση των δημογραφικών χαρακτηριστικών των επισκεπτών καθώς το 40% των ερωτηθέντων είναι ανώτατου μορφωτικού επιπέδου, εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, με οικογενειακό εισόδημα άνω των 75.000 ευρώ το χρόνο.
• Διατηρείται η υψηλή σημασία που δίνουν, ειδικότερα οι τουρίστες από την δυτική Ευρώπη, στην σχέση ποιότητας και τιμής.
• Η περιβαλλοντική συνείδηση αναδεικνύεται ως ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής τουριστικού προορισμού.
• Η πληροφόρηση μέσω Ίντερνετ και οι συστάσεις από άτομα του άμεσου οικογενειακού περιβάλλοντος είναι οι κύριοι παράγοντες επηρεασμού της επιλογής τουριστικού προορισμού.
• Το 77% των ερωτηθέντων χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για πληροφορίες σχετικά με την Ρόδο πριν κάνουν την κράτησή τους.
• Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το ποσοστό των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών που έχουν πρόσβαση και χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους σχετικά με τουριστικούς προορισμούς.
• Το 53% των ερωτηθέντων χρησιμοποίησε το Ίντερνετ για να κάνει κάποια on-line κράτηση.
• Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι 24% των ερωτηθέντων προτίμησε να μην αγοράσει το κλασσικό πακέτο διακοπών, αλλά πραγματοποίησε ο ίδιος την κράτηση εισιτηρίων και διαμονής. Ειδικά αυτοί οι τουρίστες είχαν αυξημένη διάρκεια παραμονής κατά 2,8 νύχτες περισσότερο, από αυτούς που αγόρασαν το κλασσικό πακέτο, ενώ ξόδεψε 23% περισσότερα χρήματα για αγορές σε σύγκριση με όσους επέλεξαν τα κλασσικά πακέτα διακοπών.
• Το 41% των ερωτηθέντων που προτίμησαν την μεμονωμένη κράτηση πτήσης και διαμονής έμειναν σε διαμερίσματα (shelf catered).
• Το 8.3% των τουριστών επέλεξαν την εξωξενοδοχειακή διαμονή.
• Το 40% των επισκεπτών πραγματοποίησε συμφωνία διατροφής all inclusive, ιδιαίτερα οι ηλικίες 25-44, και οι οικογένειες.
• Το 59% των τουριστών που επέλεξαν την Ρόδο ως προορισμό έκαναν κράτηση τρείς με πέντε μήνες πριν την άφιξη στο νησί.
• Η συνολική εμπειρία από το νησί ήταν ίση σε σχέση με τις προσδοκίες για το 71% των ερωτηθέντων.
• Η μέση ημερήσια κατά κεφαλή δαπάνη αυξήθηκε κατά 11.5% σε σχέση με το 2006, παρότι η δαπάνη για ψώνια μειώθηκε κατά 23%
Το Διεθνές Φόρουμ Τουρισμού που έχει καθιερωθεί ως θεσμός στοχεύει στην υλοποίηση του οράματος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου να καταστεί εργαλείο ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των όλων των φορέων της τουριστικής βιομηχανίας.
Το παρόν έδωσαν σημαντικές προσωπικότητες από τον χώρο της πολιτικής αλλά της τουριστικής βιομηχανίας όπως ο Πρόεδρος του Συνασπισμού κ. Αλέξης Τσίπρας και ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ταξιδιωτικής Βιομηχανίας της Ρωσίας και Πρόεδρος της Επιτροπής Επιχειρηματικότητας στην Τουριστική Βιομηχανία του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Barzykin Yurin.
Το Φόρουμ τέλεσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (U.N.W.T.O.), και του Προγράμματος Περιβάλλοντος του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών(U.N.E.P).
Χορηγός επικοινωνίας ήταν η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ και ο ΑΝΤ1.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα απευθυνθείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.detap.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΟΡΦΙΑ

Με αφορμή την ανάληψη, από τον Στέφανο Κορφιά, της Διεύθυνσης της Α' Νευροχειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός και της εξέ...