11 Νοε 2014

Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΥΘΙΩΝ

Στα πλαίσια σχετικού προγράμματος του υπουργείου Παιδείας αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Γυμνασίου Καλυθιών η εργασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Τα κυριότερα στοιχεία της έχουν ως εξής:


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Α. Κοινωνικά και Πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών και του σχολείου
Το Γυμνάσιο Καλυθιών βρίσκεται στο βόρειο τρίγωνο της νήσου Ρόδου στο ομώνυμο χωριό Καλυθιές που απέχει 12 km. από την πόλη της Ρόδου και 2 km. από την τουριστική περιοχή του Φαληρακίου.Ο μαθητικός πληθυσμός του σχολείου αποτελείται από μαθητές που προέρχονται από τα παρακάτω χωριά: Καλυθιές (71%), Ψίνθος (23%), Φαληράκι (11%) και Κοσκινού (7%). Όσον αφορά τις εθνικότητες σε σύνολο 204 μαθητών, 46 μαθητές (23%) προέρχονται από Αλβανία (26 μαθητές) και Βουλγαρία (20 μαθητές). Από αυτούς τους αλλοδαπούς μαθητές ένα ποσοστό 17% (8 μαθητές) είναι μουσουλμάνοι. Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων, ανεξάρτητα από χωριό ή χώρα καταγωγής ασχολούνται με τουριστικά επαγγέλματα στην ευρύτερη περιοχή του Φαληρακίου. Αξιοσημείωτο εδώ, είναι το γεγονός πως περίπου ένα ποσοστό 10% επί του συνολικού αριθμού των μαθητών με τη λήξη της τουριστικής περιόδου μετεγγράφονται σε σχολεία περιοχών της χώρας όπου οι γονείς τους βρίσκουν εργασία ή σε περιοχές καταγωγής τους μια που η ανεύρεση εργασίας στη Ρόδο κατά τη χειμερινή περίοδο είναι πια πολύ δύσκολη. Το μορφωτικό επίπεδο των γονέων σε ένα μεγάλο ποσοστό (80%) περιορίζεται σε αυτό της μέσης Εκπ/σης, στοιχειώδους εκπαίδευσης (περίπου 16%) και μόλις 4% ανωτέρας και ανωτάτης εκπαίδευσης. Στο Γυμνάσιο Καλυθιών λειτουργούν 9 τμήματα 3/ τάξη και τμήματα Ένταξης για μαθητές με γενικές και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Β. Φύλλο Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

To Γυμνάσιο Καλυθιών απέχει 12 χμ από την πόλη της Ρόδου και εξυπηρετεί μαθητές από τα γύρω χωριά, ενώ το 23% των μαθητών είναι αλλοδαποί. Η κινητικότητα των προαναφερθέντων, λόγω οικονομικών- επαγγελματικών αναγκών της οικογένειας, αποτελεί ιδιαιτερότητα της σχολικής μονάδας, και καθοριστικό παράγοντα αναστολής της φοίτησης τους. Επίσης, οι μαθητές αξιολογούν θετικά την αλληλεπίδραση και επικοινωνία τόσο μεταξύ τους όσο και με τους εκπαιδευτικούς, το οποίο συμβάλλει στην ενεργητική εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία και κατ’ επέκταση στην καλή λειτουργία των σχολικών κανόνων. Επιπρόσθετα, στο σχολείο πραγματοποιούνται σχολικά προγράμματα με απώτερο σκοπό την κοινωνικοποίηση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, ενώ για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες λειτουργούν Τ.Ε.. Το κλίμα ανάμεσα στους γονείς και στο σχολείο αποτιμάται ως άριστο, παρόλα αυτά η ενεργός συμμετοχή των γονέων σε δραστηριότητες του σχολείου χρήζει βελτίωσης, καθώς και η παρουσία του σχολείου στην τοπική κοινωνία. Το σχολείο παρουσιάζει ελλείψεις τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό (γραμματεία, φύλακα-επιστάτη), όσο και σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, διαδραστικούς πίνακες). Συνοψίζοντας, η οργάνωση και ο συντονισμός της σχολικής ζωής αποτιμώνται θετικά, καθώς και η διαχείριση των οικονομικών πόρων, η οποία γίνεται με ορθολογικό τρόπο.
Το πλήρες κείμενο της έκθεσης αυτοαξιολόγησης υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΟΡΦΙΑ

Με αφορμή την ανάληψη, από τον Στέφανο Κορφιά, της Διεύθυνσης της Α' Νευροχειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός και της εξέ...