23 Μαρ 2012

Η ΚΡΙΣΗ, ΟΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΚΑΙ Ο ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ

Γράφει ο Γιώργος Μαρής 
topolitiko.blogspot.com
Χθες το βράδυ έπινα το συνηθισμένο μου τσάι στην καφετέρια του χωριού μου όταν ένας μικρός μου φίλος 18 χρονών με πλησίασε και προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί μου. Με τα πολλά και με την συζήτηση κατέληξε να μου λέει πως θα προσπαθήσει να διαλύσει το σύστημα που τον κατέστρεψε. Γιατί το λες αυτό  τον ρώτησα; Σε ποιο σύστημα αναφέρεσαι; Δεν ξέρω μου απαντάει αλλά θα ψηφίσω ένα κόμμα που θα διώξει όλους τους μετανάστες. Tον ξανά ρωτώ ξέρεις τι είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση; ΕΕΕ, δίστασε να απαντήσει για λίγο, δεν είναι 12 χώρες μου λέει;
 Η άγνοια του μικρού για το πώς διαμορφώνονται οι διεθνείς σχέσεις γύρω του, και στο τι είναι αυτός ο μεγάλος οργανισμός που ονομάζεται Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί εν μέρει να δικαιολογηθεί. Δεν φταίει ο νεαρός που δεν γνωρίζει βασικά θέματα που επηρεάζουν την ζωή του. Το μεγάλο πρόβλημα είναι πως δεν γνωρίζουν και όλοι οι δήθεν που προσπαθούν να γίνουν οι μελλοντικοί εκπρόσωποί μας στο κοινοβούλιο. Αυτή η «άγνοια;» πραγματικά με τρομάζει. Δεν θα αναφερθώ βέβαια στο ΚΚΕ, στο ΣΥΡΙΖΑ, και στην Δημοκρατική Αριστερά αφού στόχος τους είναι η διάλυση του καπιταλιστικού συστήματος και η έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Απευθύνομαι στους ανθρώπους που γνωρίζουν το περιβάλλον στο οποίο ζουν και θέλουν η ανάπτυξη της Ελλάδας να έρθει μέσω της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του καλά οργανωμένου και αποτελεσματικού κράτους που να στηρίζεται στους θεσμούς και την καλή διακυβέρνηση.

Θα αναφερθώ στους εκπροσώπους των δήθεν μη αριστερών κομμάτων, με τις δήθεν επαναστατικές ιδέες και την σιγουριά πως δεν λαϊκίζουν αφού γνωρίζουν σε βάθος πως λειτουργεί το σημερινό πολιτικό και οικονομικό, παγκόσμιο και ευρωπαϊκό σύστημα. Το πρόβλημα δυστυχώς για αυτούς είναι πως είναι πραγματικά άσχετοι και επικίνδυνοι. Είναι φανερό για μένα πως όπως έγραψα και στο προηγούμενο άρθρο μου ‘Σήμερα πολύ εύκολα μπορείς να γίνεις αγαπητός. Λέγοντας ένα απλό όχι στο μνημόνιο γίνεσαι επαναστάτης. Μετά ζητάς επενδύσεις και ανάπτυξη για τον τόπο, για να προσφέρεις ευημερία στον τόπο, και μετατρέπεσαι αυτομάτως σε εκπρόσωπος των Δωδεκανησίων. Αυτό όμως μπορεί να το δηλώσει ο καθένας μας.
Το δύσκολο είναι να μας απαντήσουν όλοι όσοι λαϊκίζουν στα τοπικά κανάλια πως μπορούμε να βγούμε από την κρίση. Το όχι για παράδειγμα στο μνημόνιο από μόνο του δεν λέει κάτι. Αν άλλοι 50 βουλευτές για παράδειγμα έλεγαν επίσης όχι έχει σκεφτεί κανένας αν θα είχαμε να φάμε σήμερα; Έχει σκεφτεί αν θα είχαμε τουρισμό ή δουλειές σήμερα;
 Όσοι δηλαδή είπαν όχι γιατί δεν μας λένε πως σκέφτονται ότι θα έρθει η ανάπτυξή και η αύξηση των επενδύσεων σήμερα εάν δεν είχαμε την βοήθεια των ευρωπαϊκών κρατών; Αν δεν μπορούν να απαντήσουν αυτά τα ερωτήματα μάλλον όλες οι λαϊκιστικές απόψεις τους εκφράζονται γιατί είναι άσχετοι με το πώς δημιουργείται ανάπτυξη σε ένα κράτος και πολλοί επικίνδυνοι στο να εκπροσωπούν τα συμφέροντα μας στο ελληνικό κοινοβούλιο.
Το λέω αυτό γιατί αν κάτι μας έφερε ως εδώ είναι η ευτυχισμένη ανευθυνότητα της χαλαρότητας’. Ας μιλήσουμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένα για αυτήν την ανευθυνότητα, την άγνοια και τον λαϊκισμό. Σε ένα πρόσφατο άρθρο τους εκπρόσωποι αυτών των πολιτικών συνδυασμών ανέφεραν για παράδειγμα πως το European Financial Stability Facility (EFSF) είναι απλά μια ‘ανώνυμη εταιρεία’ ένα ‘κουφάρι’ το οποίο δεν έχει καταστατικό και χωρίς όπως χαρακτηριστικά είπαν σαφή τρόπο λήψεως αποφάσεων μεταξύ των χωρών που μας δανείζουν.
Ας μιλήσουμε λίγο όμως για το EFSF το οποίο τον δημιουργήθηκε στις 7 Ιουνίου του 2010. Η πρώτη ερώτηση που μου έρχεται στο μυαλό είναι πως, αφού έχουν περάσει σχεδόν 2 χρόνια από την δημιουργία του, έρχεστε σήμερα να μας λέτε πως είναι ένα κουφάρι μιας ανώνυμης εταιρείας; Γιατί το δηλώνετε τώρα, ενώ εδώ και 2 χρόνια δεν αναφέρατε λέξη για αυτό; Ξαφνικά δηλαδή το EFSF μετατράπηκε σε μια κερδοσκοπική εταιρεία επικίνδυνη για τον ελληνικό λαό; Δεύτερον, γιατί δεν μας λέτε ποιος κατέχει αυτήν την εταιρεία και ποιος είναι ο στόχος της;
 Στόχος λοιπόν του EFSF για όσους δεν ξέρουν είναι η χρηματοοικονομική σταθερότητα και ισορροπία στην Ευρωζώνη μέσω της παροχής δανείων στις χώρες που δεν μπορούν να δανειστούν με ικανοποιητικά επιτόκια στις αγορές. Το EFSF είναι ένας μηχανισμός τον οποίο κατέχουν οι χώρες της Ευρωζώνης, ένα θεσμικό εργαλείο δηλαδή, που δημιουργήθηκε για την βελτίωση της ευρωπαϊκής οικονομικής διακυβέρνησης και δεν χρειάζεται καταστατικό για να λειτουργήσει.
Είναι εταιρεία γιατί θα πρέπει να έχει μια θεσμική υπόστασή και γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε να αντλήσει κεφάλαια από τις κεφαλαιαγορές. Οποιαδήποτε δηλαδή τέτοια κριτική εκτός του ότι έχει καθαρά λαϊκίστικο χαρακτήρα είναι και επικίνδυνη αφού δημιουργεί επικίνδυνες εντυπώσεις για το ρόλο της Ευρώπης. Τρίτον, το EFSF θα αντικατασταθεί το επόμενο διάστημα από το European Stability Mechanism (ESM) όπου θα είναι ο μόνιμος μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να παρέχει χρηματοοικονομική βοήθεια στα κράτη μέλη που την χρειάζονται.
 Το ότι δεν αναφέρουν λέξη για την διάρκεια του EFSF και για το ESM προφανώς και δεν είναι τυχαίο όπως τυχαίο δεν είναι πως αναφέρουν πως τα επιτόκια που μας δανείζουν είναι κερδοσκοπικά. Προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τον ελληνικό λαό κυνηγώντας μάγισσες. Γιατί δεν πάνε οι ίδιοι να πάρουν τότε δάνεια στις αγορές για εμάς που τα χρειαζόμαστε για να σώσουν την Ελλάδα; Γιατί δεν μας λένε πως μετά την χρεοκοπία ή την έξοδο από την Ευρωζώνη η Ελλάδα θα δανείζεται και με τι επιτόκιο;
 Φυσικά δεν μας το λένε γιατί λαϊκίζουν και εκμεταλλεύονται καταστάσεις για να κερδίσουν εκλογικά. Οι μη αναφορές τους στον μόνιμο ευρωπαϊκό μηχανισμό προφανώς και κρύβουν πολλά συμφέροντα επικίνδυνα για το μέλλον μας. Τέταρτον, μας λένε πως δεν υπάρχει καμία σιγουριά για το εάν αυτό το σχέδιο πετύχει. Προφανώς μπερδεύουν τον ευρωπαϊκό μηχανισμό σταθερότητας με το ελληνικό μνημόνιο. Δεν μπορούν να αναληφθούν τις διαφορές.
Το ESM είναι ένας μόνιμος ευρωπαϊκός μηχανισμός οικονομικής σταθερότητας ενώ το μνημόνιο είναι μια λύση μόνο για την Ελλάδα εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών. Επίσης και πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι δεν προτείνουν καμία λύση για το πώς θα δανειστούμε από τις χρηματαγορές ή το πώς στο μέλλον θα δανειζόμαστε και με τι επιτόκια. Πολύ θα ήθελα να μου πουν ή να μας πουν τις λύσεις που προτείνουν αλλά δεν το κάνουν. Εσείς τι λέτε είναι τυχαίο;
Εγώ νομίζω πως όχι. Πέμπτον, λένε ότι με την δανειακή σύμβαση η Ελλάδα χάνει το δικαίωμα να δανείζεται από τρίτους. Προφανώς και κάνουν αυτές τις αναφορές γιατί δεν γνωρίζουν πως λειτουργεί το παγκόσμιο χρηματοοικονομικό και χρηματοπιστωτικό σύστημα. Είναι δηλαδή άσχετοι και επικίνδυνοι εκτός και αν στόχο έχουν να διαλύσουν αυτό το σύστημα. Όμως οι εν λόγω αναφορές είναι και πέρα της κοινής λογικής. Πως ο πατέρας μου (ή η Ελλάδα) δηλαδή που χρωστάει εκατομμύρια στην τράπεζα θα πάει να δανειστεί από μια άλλη τράπεζα; Το θεωρείτε λογικό; Αυτοί μάλλον το θεωρούν. Αν δεν μπορείτε να το καταλάβετε σκεφτείτε πως εσείς είστε η τράπεζα και ερχόταν ο πατέρας μου να σας ζητήσει δάνειο, και εσείς βλέπατε πως χρωστάει ήδη εκατομμύρια, θα του δίνατε το δάνειο; Προφανώς και όχι.
Για αυτό όμως και η Ευρωπαϊκή Ένωση δημιούργησε αυτόν τον μόνιμο μηχανισμό σταθερότητας. Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα για την πολιτική και τις ιδέες τους όμως δεν θα το κάνω. Δεν είναι στόχος μου αυτός και ποτέ δεν είπα πως ο ευρωπαϊκός δρόμος είναι ή θα είναι εύκολος. Ήμουν από τους πρώτους που δήλωσα πως δυστυχώς η Ελλάδα μας θα μπει σε ένα κώμα. Αλλά και ο πρώτος που δηλώνει πως πέρα από την Ευρώπη δεν υπάρχει προοπτική για κανέναν από εμάς. Λαϊκίζουν όσοι δεν προσφέρουν δρόμους, όσοι λένε μισές αλήθειες, όσοι εκμεταλλεύονται τον πόνο και την δυστυχία των Ελλήνων για να κερδίσουν εκλογικά. Όταν όμως η αλήθεια αποκαλυφθεί και γυμνή σταθεί μπροστά στα μάτια μας θα καταλάβουμε πως έστω και την τελευταία στιγμή θα πρέπει να γίνουμε πιο υπεύθυνοι για να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον.
Λαϊκίζουν όσοι δεν γνωρίζουν πως για να έλθει η ανάπτυξη σε ένα κράτος πρέπει να υπάρχει πάνω από όλα πολιτική σταθερότητα, σταθερότητα που δεν μας λένε πως θα καταφέρουν να δημιουργήσουν σε μια Ελλάδα χρεοκοπημένη και έξω από την Ευρώπη.
Μιλάνε εκ του ασφαλούς τώρα, γιατί ξέρουν πως δεν χάνουν τίποτα και τους εύχομαι το μέλλον να τους φέρει μπροστά στην ευθύνη. Τότε θα το δείτε πως όχι μόνο θα κάνουν τούμπες αλλά και θα μας βγάλουν και χαζούς. Στηρίζονται στον πατριωτισμό και στο φιλότιμο των Ελλήνων για αυτό και συνέχεια αναφέρουν την καραμέλα της εθνικής κυριαρχίας.
 Όμως η Ελλάδα κύριοι ανήκει στην Ευρώπη και η Ευρώπη είναι οργανισμός και μέσα σε έναν οργανισμό υπάρχει η συνεργασία και η συμφωνία και η αλληλεγγύη των λαών του και όχι οι ανεύθυνες πατριωτικές δηλώσεις κυριαρχίας. Μην ξεχνάτε πως ακόμα δεν έχουν απαντήσει το ερώτημα μου ‘Τι σχέδιο εξόδου από την κρίση μας προτείνετε;’. Τυχαίο; Δεν νομίζω.

18 σχόλια:

omfalos είπε...

Αγαπητέ Γιώργο, αποκρύπτεις τεχνιέντως, βασικές πολιτικές παραμέτρους, που εκφράζονται από συνταγματικά κατοχυρωμένα πολιτικά κόμματα, θεμελιώδη για το Δημοκρατικό πολίτευμα και σπρώχνεις με μαεστρία, θα έλεγε κανείς, τον αναγνώστη, σε συγκεκριμένα δομημένα οικονομικοπολιτικά μονοπάτια, τα οποία βέβαια και πολιτικά εκφράζεις.
Το "άσχετοι" στον τίτλο σου, δεν συνάδει με έναν νέο λαμπρό επιστήμονα, που διεκδικεί με αξιώσεις και επιστημονικότητα, θέση στην ανώτατη βαθμίδα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Συγχώρησέ μου την ταπεινή παρατήρηση. Σωτρίλλης. Β Βασίλης.

Unknown είπε...

Αγαπητέ Βασίλη, θα ήθελα να μου πεις αυτές τις βασικές πολιτικές παραμέτρους που αποκρύπτω, θα ήθελα πολύ να τις ακούσω. Το άσχετοι είναι μια λέξη που δεν ανήκει βέβαια στο επιστημονικό λεξιλόγιο όμως είναι μια λέξη πολύ κατανοητή για το ευρύ κοινό. Σημαίνει δηλαδή ότι κάποιοι δεν έχουν σχέση με τα θέματα που ασχολούνται. Το κυριότερο όμως ειναι πως εμένα δεν με τρομάζουν οι λέξεις αλλα οι άνθρωποι.

Ανώνυμος είπε...

ρε Μαρή το παιδάκι σου είπε θέλει να Φύγουν οι μετανάστες και εσύ πήρες το χρίσμα του εκπροσώπου του ΓΑΠ και της Μέρκελ από μόνος σου.Άσε τις αναλύσεις και τις θεωρείες και δες την πραγματικότητα,εξάλου χωρτάσαμε από δαύτες.

Unknown είπε...

Φίλε μου πρώτα θα σου πρότεινα να ξαναδιαβάσεις το άρθρο. Δεύτερον, επειδή μιλάς για πραγματικότητα θα σου πω μια που δεν έχεις ακούσει. Κάποιοι τύποι σαν και σένα που πιστεύουν ότι γνωρίζουν την πραγματικότητα είναι επικίνδυνοι. Θα μου μιλήσεις για την φτώχεια; για την ανεργία; για την δύσκολη θέση που περνάει ο κόσμος; Για την εξαθλίωση και την μιζέρια; για το άγχος και τον φόβο που μας κυριεύει; Ποιος εσύ; και με ποιο δικαίωμα; Μόνο δηλαδή εσύ ανησυχείς για αυτά και μόνο εσύ γνωρίζεις την πραγματικότητα; Κανένας εκπρόσωπος πολιτικών αυτοκρατοριών δεν έχει δικαίωμα να το κάνει είτε σε είτε σε εθνικό είτε σε τοπικό επίπεδο. Εγώ δεν είμαι ούτε θα είμαι μέλος τέτοιων. Τρίτον, είμαι σίγουρος πως και εσύ δεν έχεις γνώση με ποιον τρόπο παίρνονται κάποιες αποφάσεις είτε αυτές αφορούν την μετανάστευσή είτε την οικονομία στο ευρωπαϊκό επίπεδο. Διαφορετικά δεν θα έλεγες πως λέω θεωρίες αφού δεν ανέφερα καμία παραπάνω. Τέταρτον, πιστεύω στην Ελλάδα της ανάπτυξής της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, πιστεύω στο φιλότιμο και στην ηθική των Ελλήνων και θέλω η χώρα μου να ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι απόψεις που εκφράζω είναι απόψεις καθαρά πολιτικές και έχω το θάρρος να τις εκφράζω τώρα, στα δύσκολα,, χωρίς να λογαριάζω οποιαδήποτε προσωπικό κόστος. Θα μπορούσα να κωφεύω ή θα μπορούσα να άλλαζα και εγώ στρατόπεδα ανάλογα με την πολιτική κατάστασή (πολιτική δειλία). Δεν είμαι δειλός όμως και παίρνω δημόσια την ευθύνη των λόγων μου κάτι που εσύ προσπαθείς για τα δικά σου συμφέροντα να μειώσεις. Λες δηλαδή αερολογίες περί θεωριών για να μειώσεις την αξία του λόγου μου και αυτό είναι τουλάχιστον ύπουλο. Για θέματα πολιτικής όμως δεν βλέπω να αναφέρεσαι. Εκεί είσαι μουγγός. Πέμπτον, και σημαντικότερο δεν εκμεταλλεύομαι τα συναισθήματα των Ελλήνων για να τους ξεγελάσω. Κοίταξε γύρω σου όλοι μιλούν για δυστυχίες και φτώχεια. Το κάνουν πρώτα από όλα γιατί είναι μια ύπουλη πρακτική συναισθηματικής εκμετάλλευσης του κόσμου χωρίς να του αναφέρουν την πραγματικότητα που εσύ πρεσβεύεις και αναφέρεις πως κατέχεις. Έκτον, από το ‘ρε Μαρή’ φαίνεσαι πως δεν έχεις μάθει τρόπους συμπεριφοράς και δεν σέβεσαι τους γύρω σου. Φρόντισε λοιπόν να μάθεις πρώτα να σέβεσαι τους συνανθρώπους σου και έπειτα να κάνεις σχόλια γιατί δυστυχώς κάποιοι έμειναν φτωχοί για να μπορούν να μιλούν τώρα.

Ανώνυμος είπε...

Όταν εκνευρίζεσαι-και εκνευρίζεσαι εύκολα-μου θυμίζεις το Βενιζέλο.Ακατάσχετη φλυαρία,επιθετικό λόγο και άρνηση για διάλογο.

Ανώνυμος είπε...

Αντιγράφω,ορισμένες απο τις απαντήσεις που έδωσες στο τελευταίο σχόλιο: "Οι απόψεις που εκφράζω είναι απόψεις καθαρά πολιτικές και έχω το θάρρος να τις εκφράζω τώρα, στα δύσκολα,χωρίς να λογαριάζω οποιαδήποτε προσωπικό κόστος", "Δεν είμαι δειλός όμως και παίρνω δημόσια την ευθύνη των λόγων μου". Επειδή δεν το κατάλαβα αυτό,εξήγησε μου σε παρακαλώ: Τι προσωπικό κόστος μπορεί να έχεις εσύ, πέρα απο τα 5-6 (αρνητικά ενδεχομένως) σχόλια εδώ ?? Μήπως εκτίθεσαι στην λαΐκή ψήφο ή σε βαθμολογεί κανένας γι αυτά που γράφεις ?? Ελεύθερος είσαι να πιστεύεις και να γράφεις οτι θέλεις (εκτός και αν δεν είσαι) !! Ακόμα, " Θα μπορούσα να κωφεύω ή θα μπορούσα να άλλαζα και εγώ στρατόπεδα ανάλογα με την πολιτική κατάστασή (πολιτική δειλία)". Ξέχασες να μας πείς: 1. Εσύ που ανήκεις ?? 2. Ποιός άλλαξε στρατόπεδο ?? 3. Ποιός, ειλικρινά, θα ενδιαφερόταν αν άλλαζες εσύ στρατόπεδο (ΚΑΝΕΝΑΣ) ?? και 4. Τόσοι και τόσοι Πανεπιστημιακοί (δεν λέω για τον απλό κόσμο), Νομικοί-Οικονομολόγοι κλπ. καθημερινά, που ισχυρίζονται ακριβώς τα αντίθετα απο εσένα, είναι ηλίθιοι ή δεν γνωρίζουν τον κίνδυνο ??
Και κάτι τελευταίο... αναφέρεσαι στο προηγούμενο σχόλιο σου με το υποτιμητικό "Θα μου μιλήσεις εσύ; Ποιος εσύ; και με ποιο δικαίωμα "; Χωρίς να γνωρίζω ποιός φίλος το έγραψε, θα απαντούσα, με το δικαίωμα αυτού που ζεί και προσπαθεί να επιβιώσει στην ΠΡΑΞΗ !!!!!
Φιλικά !!

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ
Το ρε με το οποίο αρχίζεις το σχόλιο σου σε χαρακτηρίζει.
Αλλά όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια.

Unknown είπε...

Φίλε μου ανώνυμε, επικεντρώνεσαι στον άνθρωπο και όχι στην ιδέα και στην πολιτική. Ακόμα όμως και έτσι αποδέχομαι λοιπόν την πρόταση σου, τα πιστεύω σου για μένα και περιμένω τον αντίλογο σου. Την άποψη μου την έχεις παραπάνω. Περιμένω λοιπόν να αρχίσει ο διάλογος μεταξύ μας. Αν δεν το κάνεις έστω και αν είσαι ανώνυμος θα θυμάσαι πάντα πως δεν απάντησες ποτέ στο διάλογο. Άλλωστε ο κύριος λόγος που γράφω είναι για να αρχίσει αυτός ο διάλογος που λες. Πρόσεχε να φανείς αντάξιος του διάλογου. Αν δεν απαντήσεις θα κριθείς από τους αναγνώστες, η άποψη σου θα χάσει κάθε αξία και θα αποκαλυφθεί η γύμνια σου. Κάτι τελευταίο μόνο πρόσεχε μην μπερδεύεις την αυστηρότητα και την υπευθυνότητα με τον εκνευρισμό.

Ανώνυμος είπε...

"Αν δεν απαντήσεις θα κριθείς από τους αναγνώστες, η άποψη σου θα χάσει κάθε αξία και θα αποκαλυφθεί η γύμνια σου !!!!!!!!!!"
Μήπως να κάτσω και με το 1 πόδι τιμωρία στην γωνία ?? Να υποθέσω οτι αστειεύεσαι??? Ποιά γύμνια μου θα αποκαλυφθεί και απο ποιόν ?? Ποιός θα κρίνει αν χάσει η άποψή μου την αξία της ?? Προφανώς, έτσι ξεκινάει ο διάλογος όπως εσύ τον εννοείς !! Γιώργο μου, ούτε επιστημονικό διάλογο ξέρω να κάνω, ούτε πολιτικές αναλύσεις , ούτε άρθρα γράφω στις εφημερίδες, ούτε πολιτικές βλέψεις έχω, ούτε έχω απαίτηση να συμφωνεί κανείς μαζί μου, ούτε,το βασικότερο, δεν έχω τίποτα μαζί σου!! Μερικές επισημάνσεις έκανα, πάνω στην απάντηση που έδωσες στον προηγούμενο φίλο.
1. Ποιό είναι το δικό σου προσωπικό κόστος που έγραφες παραπάνω?
2. Που ανήκεις ?
3. Ποιός έδιωξε ποιόν και απο ποιό στρατόπεδο ?
4. Τόσοι Πανεπιστημιακοί που διαφωνούν ΡΙΖΙΚΑ μαζί σου, τι είναι? Ασχετοι-Χαβαλέδες-εχθροί της Ελλάδας? Τι ?????

Ανώνυμος είπε...

εγω παλι κυριε Μαρη θα προτιμουσα να μας λεγατε πιο απλα πραγματα ..πχ πως αυτοι που υπονοειτε πως πρεπει να ψηφισουμε θα καταφερουν να μειωσουν την τιμη του πετρελαιου [ειμαστε πιο ακριβοι και απο την ολλανδια που εχει διπλασιους μισθους] πως θα οργανωσουνε τους αγροτες ναβγαζουνε σωστα προιοντα απο τα οποια και αυτοι θα παιρνουνε καλες τιμες αλλα και οι καταναλωτεςθα τα αγοραζουνε στην πραγματικη τους αξια και συμφωνα με τους μισθους τους.ακομη πως οι σωτηρες μας θα σεβονται τα λεφτα των ασφαλισμενων και δε θα κανουνε περιττες σπαταλες [βλεπε νοσοκομεια φαρμακαποθηκες ] η τι θα γινει με την σωστη περιθαλψη για αρωστους,ναρκομανεις αναπηρους οι οποιοι ταλαιπωρουνται ακομη και σε πραγματα αυτονοητα για τους ευρωπαιους οπως ανακυκλωση ειμαστε 20 χρονια πισω τους .αυτοι που μας εχουνε κυβερνησει μεχρι τωρα εχουνε αποτυχει σε ολα τα παραπανω και σε αλλα πολλα πως εγω θα πειστω απο εσενα η τον οποιονδηποτε μορφωμενο που τα γραφει και τα λεει ωραια και λαμπρα[χωρις ομως να μου απανταει στα απλα που τον ρωταω] να ξαναψηφισω τους ιδιους ;αν θες να μπλεχτεις με την πολιτικη[[εγω ετσι καταλαβα] καλα θα κανεις και γιατι οχι αλλα γινε πιο απλος οι ευρωπαιοι οσα λεφτα και να μας δωσουνε αν εμεις ειμαστε σουρωτηρι δε γινεται τιποτα. ps.εχουνε δικαστει πολιτικοι οτι εχουνε λαβει μιζες εχουνε κατασχεθει αυτα τα λεφτα;....δε νομιζω αλλα ουΤε τον σαμαρα ακουω να φωναζει ουτε τον μπενι .ΓΙ ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΚΙ ΕΓΩ ΣΑΝ ΑΣΧΕΤΟς ΚΑΙ ΛΑΙΚΙΣΜΕΝΟΣ ΘΑ ΡΙΞΩ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΜΟΥ ΓΑΡΓΑΛΗΣΕΙ ΤΟ ΑΥΤΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ;.... ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ...ΑΝ ΛΕΕΙ ΨΕΜΑΤΑ ΤΙ ΕΙΧΑ ΤΙ ΕΧΑΣΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΨΕΥΤΕς ΨΗΦΙΖΑ ΠΑΛΙ.παντως πανω απ ολα να κοιταμε τον τοπο μας το χωριο μας αν κανει ολη η Ελλαδα το ιδιο σε λιγο καιρο θα ειμαστε διαφορετικη χωρα οταν βλεπουμε κατι ασχημο η κακο να μη να μη γυριζουμε το κεφαλι να το πολεμαμε και να το καταγγελουμε

Ανώνυμος είπε...

Tελικα ο κυριος μαρης πρεπει να ειναι ο ποιο ευτιχισμενος ελληνας αυτη τι στιγμη..........

Unknown είπε...

Φίλοι μου ένας ένας, μην βιάζεστε. Θα σας απαντήσω στα άρθρα μου στο μέλλον. Σε κάποια από αυτά έχω ήδη απαντήσει. Σε 3 εβδομάδες θα δημοσιευτεί και το βιβλίο μου από τον Παπαζήση ‘Η πολιτική των διεθνών και ευρωπαϊκών οικονομικών σχέσεων’ και σας προτείνω να το αγοράσετε για να μην γίνομαι κουραστικός. Γράψτε και το ονοματεπώνυμο σας μην δειλιάζετε να δούμε και τι συμφέροντα εκφράζετε :) . Ο ΚΑΝΕΝΑΣ έχει ένα βιογραφικό 7 σελίδων με επιστημονικές διακρίσεις. Τι να κάνουμε τώρα σε όποιον αρέσουμε.

Ανώνυμος είπε...

Εκπροσωπούμε τα συμφέροντα του Βασιλάκη,του Κάτρη ,του Μήτση κ.τ.λ.
Α Κύριε Μαρή με τις εφτά σελίδες βιογραφικό που έχετε εργαστεί μέχρι τώρα? Και ποια η προσφορά σας σε αυτή την κοινωνία?

Unknown είπε...

Πραγματικά πουθενά, άνεργος ήμουν και φτωχός και συνεχίζω να είμαι. Δεν είχα μπαμπά που να με διορίσει νόμιμα στο δημόσιο και να προσληφθώ μετά το 2007 στο τμήμα προσόδων του δήμου Ιαλυσού. Συγνώμη στις Καλυθιές ήθελα να πω. Καμία προσφορά σε αυτήν την κοινωνία δεν είχα ποτέ…γιατί τα χαρτιά που το αποδείκνυαν από ότι μου είπαν είχε μια πλημμύρα και καταστράφηκαν. Ευτυχώς βέβαια που με δείχνει καμιά φορά και η τηλεόραση η τοπική να παρουσιάζω εκδηλώσεις του δήμου στην θέση αυτών που έπαιρναν τους μισθούς…...η αλήθεια είναι αυτή. Όντως αυτή είναι η φτωχή μου αλήθεια.

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια διακρίνω μια επίθεση προς τον συγγραφέα. Εγώ απλά ερωτώ, γιατί σας πειράζουν αλήθεια οι απόψεις του Κ.Μαρή τόσο πολύ.... Τέτοια επίθεση δεν δικαιολογείται. Μήπως εν τέλει έχει δίκιο;

Ανώνυμος είπε...

kai o papandreoy 50 selides viografiko exei. ton eidame.

Ανώνυμος είπε...

Είναι κλασική τακτική μιας ομάδας ανθρώπων να υποτιμά αυτούς που έχουν παραπάνω προσόντα από αυτούς. Τελικά ίσως να φοβούνται μήπως τους πάρουν την εξουσία. Όπως έδειξε και το παρελθόν (βλέπε Αναστασά) κάθε ένα από αυτούς ή τον πάτησαν ή τον εξευτέλισαν ή τον γλύκαναν με τα χρήματα τους.
Από όσο ξέρω τον Μαρή δεν μπορείτε να τον αλλοτριώσετε.

Ανώνυμος είπε...

kai ποιος κρινει τα προσοντα του καθενα?

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΟΡΦΙΑ

Με αφορμή την ανάληψη, από τον Στέφανο Κορφιά, της Διεύθυνσης της Α' Νευροχειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός και της εξέ...